شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه براز جان

حوزه/ امام جمعه برازجان از اجرای طرح طرح ویژه فراگیری علوم حوزوی برای اقشار مختلف، در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح ویژه فراگیری علوم حوزوی برای افراد شاغل خبر داد و گفت: در راستای توسعه معارف دینی، اسلامی و حوزوی با توجه به تقاضاهای متعددی که از افراد مختلف تحصیل کرده اعم دانشجو و کارمند و... نسبت به فراگیری علوم حوزوی، بر آن شدیم که با هماهنگی مدیران مدارس و با برنامه ریزی هایی که انجام داده شد قرار است دوره ای با شرایط ویژه ای برای افراد شاغل و کهن سال به صورت پاره وقت برگزار کنیم.

امام جمعه برازجان در بیان جزئیات این طرح گفت: در این طرح افراد به صورت روزانه دو ساعت از وقت خود را در نوبت عصر به فراگیری دروس معارف حوزوی اختصاص می دهند تا خللی در کار صبح آنان وارد نشود.

وی افزود: سن و سال در این طرح ملاک نیست و افراد در هر سنی که باشند می توانند ثبت نام و در کلاس ها حضور یابند، ولی از لحاظ تحصیلی باید در مقطعی باشند که به راحتی درس را بخوانند، تحقیقاتی هم انجام می شود، همچنین افراد شرکت کننده باید دارای دو معرف روحانی باشند.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد:  این طرح با دروسی همچون عقاید، اخلاق اسلامی و فقه شروع می شود و در ادامه هم ادبیات عرب آموزش داده خواهد شد.

امام جمعه برازجان با بیان این که این طرح پنج ساله است، بیان داشت: محل برگزاری این دروس در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان است و اساتید این مدرسه عهده دار تدریس این طرح را خواهند بود؛ علامندان می توانند جهت ثبت نام به این مدرسه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از اوایل مهر ماه آغاز می شود، اظهار داشت: دوره ویژه فراگیری معارف اسلامی مختص برادران است درحالیکه از سال گذشته این طرح برای خواهران اجرا شده است و حدود 50 نفر در آن شرکت کرده اند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha