شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام محمدی مدیر مرکز فقهی امام علی (ع) قم

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) با اشاره به اینکه سه سال از فعالیت مرکز فقهی امام علی(ع) می گذرد، ابراز داشت: این مرکز بیش از ۵۰ طلبه دارد و طلاب طبق برنامه ۵ ساله دوره سطح را تمام می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مجید محمدی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی(ع) که در این مرکز حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز توسط آیت الله موحدی کرمانی تاسیس شده که خودشان از بزرگان و کسانی هستند که سابقه طولانی در مسائل علمی و نظام و انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه سه سال از فعالیت مرکز فقهی امام علی(ع) می گذرد، ابراز داشت: این مرکز بیش از 50 طلبه دارد و طلاب طبق برنامه 5 ساله دوره سطح را تمام می کنند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) افزود: اساتید این مجموعه از قابلیت های علمی بسیاری برخوردار هستند.

حجت الاسلام  محمدی با اشاره به توجه مرکز فقهی امام علی(ع) نسبت به احیای سنت مباحثه، اظهار داشت: پایه «هفت تا ده» دو درس صبح و یک درس بعد از ظهر برگزار می شود؛ مباحثه درس روز گذشته نیز در ابتدای روز بعد انجام می شود.

وی تصریح کرد: استاد ناظر مباحثات نیز داریم و بخشی از این مرکز، از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) الگوگیری شده است.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) با بیان اینکه طلاب علاوه بر تمرکز بر روی کتب درسی، به مطالعه کتب غیر درسی نیز می پردازند، گفت: طلاب پنجشنبه ها به مطالعه «مصباح الاصول» و «مصباح الفقاهه» می پردازند و به تدریج در حال آشنایی با مبانی آیت الله العظمی خویی هستند.

حجت الاسلام محمدی ابراز امیدواری کرد: مرکز فقهی امام علی(ع) در اینده با عنایت علمای بزرگوار و اساتید گرامی، موفق به تربیت اسلام شناسانی شود که پاسخگوی شبهات مردم و جامعه باشند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha