شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسالم قاسم الهی صدر شیرازی

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز، در نشست "حسادت منشاء مخالفت" اظهار داشت: امروز حسادت دشمنان جز ذلت برای خودشان و عزت برای ایران و مقام معظم رهبری ثمره دیگر ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز صبح امروز در نشستی بعنوان "حسادت منشاء مخالفت" در جمع روحانیون و طلاب این مدرسه، اظهار داشت: ریشه بسیاری از اختلافات، حسادت و مطرح کردن خود است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) پیرامون مسئله حسادت می فرماید که، اگر تمام پیامبران در یک زمان جمع شوند، اختلافی نخواهد داشت، به خاطر اینکه وقتی که کار برای خداوند بود اختلاف معنا ندارد.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز بیان کرد: اگر حسادت در انسان رشد کند و انسان درصدد درمان بر نیاید به مخالف می پردازد.

وی گفت: یکی از علل کشته شدن هابیل توسط قابیل و به چاه انداخته شدن یوسف توسط برادرانش، حسادت بود. انسان وقتی به تاریخ صدر اسلام نگاه می کند، متوجه می شود یکی از علل مخالفت با حضرت علی(ع) که منجر به شهادت آن حضرت و فرزندش سیدالشهداء شد، حسادت بنی امیه نسبت به بنی هاشم و رسول خدا بود.

حجت الاسلام صدر شیرازی، با اشاره به احادیث و روایات در این نشست یادآور شد: حسادت بدترین مرض روحی است و حسد زندگی را تیره و تار و قطعا دام بزرگ شیطان برای شکار انسان است.

وی گفت: اگر امروزه به تاریخ بعد از انقلاب نگاه کنیم، متوجه می شویم که یکی از علل مخالفت با حضرت امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری هم حسادت و کینه ای که مخالفان و ریاست طلبان با حضرت روح الله داشتند و امروز می خواهند آن شعله های حسادتی که تمام وجودشان را می سوزانند، به جان ولایت فقیه بزنند و زهر کینه و حسادت خود را بریزند.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی اظهار داشت: دشمنان بدانند همانطوری که برادران یوسف سودی نبردند و حسادتشان باعث ذلت خودشان و عزت یوسف پیامبر شد، حسادت شما هم چیزی جز ذلت خودتان و عزت مقام معظم رهبری و رهروان حضرت امام(ره) و شهداء به دنبال نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه شیراز در پایان گفت: انسان حسود می خواهد با حسادت، شخص یا حزب مقابل را به زمین بزند و در جامعه به بزرگی و شرافت و عظمت برسد، اما به آرزویش نخواهد رسید، لذا ثمره و نتیجه حسادت بدبختی در دنیا و آخرت و ثمره و نتیجه تقوی و دوری از حسادت، سعادت دنیا و آخرت می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha