جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محی الدین طاهری

حوزه/ توليت مدرسه محمودیه شیراز گفت: موقعيت زنان در فعاليت ها وعرصه هاي اقتصادي كه از سوي بعضي از بخش هاي خصوصي بكار گرفته مي شوند آن هم با حقوق و مزاياي كم، نوعي ظلم به اين قشر از جامعه اسلامي است و بايد مورد بازنگري قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محي الدين طاهري، عصر امروز درحاشيه جلسه هفتگي جامعه روحانيت شيراز، درسخناني اظهار داشت: توانمندي هاي اقتصادي مردان همواره بايد مورد توجه قرارگيرد واين ظرفيت به نفع خانواده وزنان نيز مي باشد .

توليت آستان مقدس حضرت سيد علاء الدين حسين (ع) اضافه کرد:  اگر مردان جامعه اشتغال و توان اقتصادی نداشته باشند، تعادل برهم‌ خورده و اختلافات در خانواده افزايش مي يابد و اين موارد درباره زنان سرپرست خانواده صدق نمي كند و در اين راستا بايد حاكمان و متوليان اسلامي معيشت آنان را به گونه اي فراهم كنند تا جاگزيني در بازار كار براي مردان نشوند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ادامه داد:  موقعيت زنان در فعاليت ها وعرصه هاي اقتصادي كه از سوي بعضي از بخش هاي خصوصي بكار گرفته مي شوند آن هم با حقوق و مزاياي كم، نوعي ظلم به اين قشر از جامعه اسلامي است و بايد مورد بازنگري قرار گيرد.

وي افزود: در شرع و مقدسات اسلامی کرامت زن از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين گونه برخورد با اين قشر ازجامعه علاوه بر زير سئوال بردن شان ومنزلت  آنان، تناسب و هارموني بازار كار را بر هم مي زند.

تولیت مدرسه علمیه محمودیه شیراز، افزایش سن ازدواج را يكي از معضلات اجتماعي دانست و گفت: دخترانی که داراي تحصیلات عاليه دانشگاهي هستند، راضي ازدواج با پسراني كه از لحاظ سطح سواد و مدرك تحصيلي پائين تراز خود مي باشند، نيستند.

انتهاي پيام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha