پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام اسدالله مهر آرا

حوزه / مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: رشد و شکوفایی طلاب در گرو رشد اساتید حوزه‌ های علمیه بوده و برای تحقق این مهم نیازمند اساتید به روز و عالم هستیم.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به نقش مهم اساتید درتربیت طلاب انقلابی اشاره  و گفت: اساتید در تربیت طلبه نقش اثرگذاری  داشته و باید در این زمینه حوزه های علمیه  به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین ، به روز بودن اساتید مدارس علمیه را با اهمیت دانست وبیان داشت: اساتید باید بصیرت بوده و اطلاعات اشان نسبت به مسایل روز درحدّ مطلوب باشد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه داشتن بصیرت دربین اساتید حوزه های علمیه درعصرکنونی را مهم دانست واظهارکرد: بصیرت‌ داشتن به این است که اساتید، شرایط روز دنیا را برای طلاب تبیین کرده، و وظیفه و موضع حوزه علمیه را نیز در قالب مبنای نقلی و عقلی بیان  نمایند.

وی  ارتباط بین اساتید و شاگردان را در ارتقاء سطح آگاهی، تربیتی، اخلاقی وعلمی مدارس علمیه را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اساتید حوزه های علمیه باید ارتباط مستمری با طلاب داشته باشند ؛ امروز  تهذیب و تزکیه نفس ازمهمترین مسائل مهم و ضروری جامعه اسلامی است که  باید اساتید مدارس علمیه  به این امر نیز توجه جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha