چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مجروح شدن ۴ فلسطینی در پی حمله نظامیان صهیونیست به نابلس

حوزه/ در درگیری‌های میان جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در روستای قصره در جنوب نابلس ۴ فلسطینی مجروح شدند که یکی از آن‌ها در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از maannews.com، به گفته منابع محلی، در درگیری‌های میان جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در روستای قصره در جنوب نابلس واقع در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی، 4 فلسطینی مجروح شدند که یکی از آن‌ها در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

یکی از مسئولان فلسطینی که فعالیت شهرک سازی در شمال کرانه باختری را زیر نظر دارد گفت: پس از اینکه نظامیان صهیونیست به روستای قصره یورش بردند، با مردم محلی درگیر شده و برای برهم زدن راهپیمایی‌های خیابانی مردمی اقدام به پرتاب گاز اشک آور، نارنجک بیهوش کننده و شلیک گلوله‌های پلاستیک و گرم به سوی تظاهرکنندگان کردند.

به گفته این مقام فلسطینی، یک مرد 35 ساله فلسطینی در پی شلیک دو گلوله گرم در وضعیت بحرانی قرار دارد، یک فلسطینی دیگر در اثر شلیک گلوله پلاستیکی به سر مجروح شده و به همراه دو تن دیگر به بیمارستان دولتی رفیدیه در نابلس منتقل شده‌اند. وضعیت دو مجروح دیگر نیز هنوز مشخص نیست.

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از خشونت بیش از اندازه برای سرکوب جوانان و خصوصا کودکان فلسطینی که گاها هیچ تهدیدی علیه آنان محسوب نمی‌شوند استفاده می‌کند و این اقدامات اسرائیل مورد انتقاد شدید مجامع حقوق بشر بین المللی قرار گرفته است.

گزارش منتشر شده توسط سازمان فلسطینی بدیل، مرکز منابع اقامت فلسطینیان و حقوق پناهندگان، درباره «هدف قرار دادن تعمدی» جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی از آغاز سال 2016 هشدار داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: این هدف قرار دادن تعمدی در اشکال جراحات و کشتارهای خودسرانه با استفاده از سلاح گرم توسط ارتش اسرائیل و به صورت دستگیری‌های دسته جمعی، حملات نظامی و تفتیش گسترده منازل انجام می‌شود که معمولا آغازکننده درگیری هستند.

طبق آمار سازمان ملل، نیروهای اسرائیلی از آغاز امسال، هر دو هفته یک بار به طور میانگین 74 فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی مجروح کرده‌اند که آمار کلی مجروح شدگان فلسطینی در این درگیری‌ها به 2679 تن می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha