چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
لغو واحد درسی «تاریخ فلسطین» در دانشگاه برکلی کالیفرنیا

حوزه/ دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یک واحد درسی با عنوان «تجزیه و تحلیل استعمار شهرک‌نشینی در فلسطین» را درپی اعتراض صهیونیست‌ها ملغی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یک واحد درسی با عنوان «تجزیه و تحلیل استعمار شهرک‌نشینی در فلسطین» را درپی اعتراض گروه‌های صهیونیستی ملغی اعلام کرد.

این تصمیم برکلی روز سه شنبه توسط مقامات این دانشگاه اعلام شد و طرفداران صهیونیست‌ها در آمریکا، مدعی شدند که این واحد درسی دارای انگیزه‌های ضدیهودی و مخالف با قوانین و سیاست‌های این دانشگاه بوده است.

برپایه این گزارش به نقل از jta.org، این واحد درسی قرار بود دروسی چون «تاریخچه فلسطین از سال  1880 میلادی تاکنون»، «بررسی رابطه میان صهیونیسم و شهرک‌نشینان استعمارگر» بود. به علاوه دانشجویان بایستی در یک گردهمایی مرتبط با فلسطین اشغالی شرکت کرده و پروپوزال‌هایی برای جایگزینی استعمارگری شهرک‌نشینی ارائه می‌دادند.

43 سازمان قدرتمند صهیونیست در ایالت کالیفرنیا با فشار بر مسئولین دانشگاه برکلی، باعث حذف این واحد درسی شدند.

دکتر حاتم بازیان بنیانگذار دانشکده زیتونه و پروفسور شرق شناسی دانشگاه برکلی، و یکی از مخالفان سرسخت شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، مسئولیت برگزاری این دوره درسی را برعهده داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha