سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مقامات اسرائیل از ورود استاد دانشگاه به فلسطین جلوگیری کردند

حوزه/ دکتر «آدم حنیه» از اساتید دانشگاه لندن، برای سخنرانی‌ در برنامه دکترای علوم اجتماعی به دانشگاه بیرزیت در فلسطین دعوت شده بود که توسط مقامات اسرائیلی در فرودگاه بازداشت شده و دپورت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc.org، مسئولان دانشگاه بیرزیت واقع در شهر بیرزیت در نزدیکی رام الله، در فلسطین اشغالی، با شدیدترین لحن ممکن، جلوگیری از ورود دکتر آدم حنیه به این دانشگاه را توسط مقامات صهیونیستی محکوم کردند. دکتر «آدم حنیه» از اساتید سخنران ارشد در گروه مطالعات توسعه در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی در دانشگاه لندن، برای ارائه یک سری سخنرانی‌های علمی در برنامه دکترای علوم اجتماعی به دانشگاه بیرزیت دعوت شده بود. با این حال هنگام ورود به فلسطین، 10 ساعت در فرودگاه بن گوریون مورد بازجویی قرار گرفته و سپس به بازداشتگاهی در خارج از فروشگاه منتقل شد. دکتر حنیه نه تنها اجازه ورود به فلسطین اشغالی پیدا نکرده، بلکه به مدت 10 سال از سفر به سرزمین‌های اشغالی منع شده و  به سرعت به لندن دپورت شد.

دکتر حنیه قرار بود اطلاعات وسیع خود در زمینه اقتصاد سیاسی بین‌المللی و خاورمیانه را به مدت 2 هفته در قالب جلسات سخنرانی در اختیار دانشجویان دکترا و دیگر اعضای جامعه قرار دهد.

حنیه یکی از دانشمندان برجسته و نویسنده کتاب‌هایی چون «تبار انقلاب: مسائل سرمایه داری معاصر در خاورمیانه، 2013» و «سرمایه‌داری و کلاس در رژیم‌های عربی خلیج فارس: 2011» و مقالات دانشگاهی متعدد است.

این اقدام رژیم صهیونیستی و سازمان‌های مربوطه بخشی از سیاست جدید اسرائیل در جلوگیری از ورود و تبعید دانشگاهیان، فعالان حقوق بشر و اعضای جنبش‌های مدنی به سرزمین‌های اشغالی است. این سیاست نشان دهنده حمله به آزادی آکادمیک فلسطینیان در دو محل ورود از طریق فرودگاه تل آویو و ورودی دره اردن انجام می‌شود.

مسئولین دانشگاه بیرزیت از این اقدام جدید مقامات صهیونیستی شگفت زده شده و سعی دارند توجه جامعه جهانی را به تاثیرات مخرب آن جلب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha