یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدعلی مجاهدی

حوزه/ مراسم شعرخوانی اشعار اهل بیتی(ع) عضر امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، عصر امروز شاعران آیینی استان قم با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با  حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند و تعدادی از آنها به شعرخوانی با موضوع اهل بیت(ع)مقاومت و موضوعات آئینی پرداختند.

در ادامه این مراسم، محمد علی مجاهدی استاد شعر آیینی کشور، گفت: دیدار شعرا به خصوص شعرای آینیی با مراجع عظام، نقطه عطفی از نظر روحی و ادبی ایجاد می کند که باعث حرکت رو به رشد آنها در مسیر ارایه مفاهیم عالی و مغفول مانده اهل بیت(ع) می شود.

وی افزود: قلمرو شعر اهل بیت(ع) و ولایی یک قطعه از پازل موضوع شعر آیینی است؛ موضوعاتی چون توحید و نیایش، اخلاق و حکمت و معرفت و بصیرت و خودسازی وپایداری ،اعتراض به شرایط ناگواری که بر جوامع اسلامی حاکم است و داع از کیان شعر شیعی و ولایی است.

پدر شعرآیینی کشور تصریح کرد: در دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر شعر آیینی بودیم به شکلی که این دهه را دهه بالندگی شعر آیینی نامیده اند و قم به عنوان عاصمه جهان اسلام و تشیع توانسته است در این مسیر به خوبی حرکت کند و به لایه های مستور و دور از دسترس شعرای پیشین دست یابد و آثاری خلق کند که سبقه ماندگاری به خود گرفته است.

در ادامه این مراسم آیت الله العظمی مکارم شیرازی سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha