یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مدرسه علمیه بافق

طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی از جمله مناظره، نشست ها و کارگاههای آموزشی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در این مدرسه علمیه خبرداد.

*مناظره دانش آموزان متوسطه با موضوع موسیقی

نشست مشترک مناظره با موضوع موسیقی با حضور بانوان طلبه و دختران دانش آموز بافقی به میزبانی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مناظره دو نفر از دانش آموزان به نمایندگی از دوستان خود در دو گروه موافق و مخالف با موسیقی به بیان نظرات و سؤالات خود پرداختند و سمیه حسینی مبلغ حوزه بعنوان داور به بررسی هر یک از نظرات و سؤالات دانش آموزان پرداخت .

* نشست روابط دختر و پسر از نگاه دین

فاطمه دهقانزاده یکی از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در نشست بررسی روابط دختر و پسر از نگاه دین گفت: دخترها مانند گل هایی هستند که باید در حفظ و نگهداری آنها دقت بیشتری کرد. وی ادامه داد: در روابط بین دختر و پسر به علت حساس بودن و آسیب پذیری دختران توجه به این روابط از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

این مبلغ حوزه با استناد به آیات و روایاتی از اهل بیت(علیهم السلام) جایگاه بالای هر کدام از دختر و پسر و آثار سوء روابط آنها را شرح داد.

*کارگاه آموزشی شبهات قرآنی با موضوع زن برگزارشد

حجت الاسلام ملاحسینی در کارگاه آموزشی شبهات قرآنی با حضور جمعی از بانوان مبلغه با قرائت آیه 34سوره نساء به بیان شبهات مرتبط با این ایه و رفتار و برخورد ما در برابر شبهات مثلاً در نظر گرفتن مبانی، عقل نگری، جواب ندادن شبهات با حدس و گمان و ... پرداخت و افزود : بهترین شیوه در دفع شبهه توسل است.

وی جایگاه زنان در اسلام را مهم خواند و گفت: قبل از اسلام و دوران جاهلیت به زنان به عنوان کالا و ابزار نگریسته می شد و حتی دختران را در بدو تولد زنده به گور می کردند و برخی دیگر نیز زنان را بعد از مرگ همسرانشان به عنوان ارث بین خود تقسیم می کردند و در هند زننان را بعدا ز مرگ همسرانشان می سوزاندند.

این کارشناس دینی ادامه داد: تساوی مساوی با عدالت نیست و عدالت هم مساوی با تساوی نیست و بیان آیات متشابه از سوی برخی افراد تنها برای شبهه  افکنی است و هیچ قصد دیگری ندارند.

*بانوان طلبه بسیجی با فنون مشاوره دهی آشنا شدند

طلاب و سرگروه های حلقه های صالحین و بسیجیان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با مراحل مشاوره دهی ، ساختار ارتباطات مشاوره ای و روح ارتباطات مشاوره آشنا شدند.

لازم به ذکر  است کارگاه دوم فنون مشاوره به صورت عملی و ارائه مشاوره حضوری و بیان نکات و فنون در حین مشاوره برگزار شد.

این گزارش می افزاید: دوره تربیت مبلغ خواهران طی هفت روز با حضور بیش از 50 مبلغ بسیجی با سرفصل هایی از جمله فضای مجازی، نیازسنجی فرهنگی جامعه، شبهات قرآنی، مهدویت و آخر الزمان، آئین و فنون مشاوره دهی و جذب جوانان به نماز برگزار شد.

زهرا زارعی مسئول تبلیغ حوزه از حضور طلاب در دوره ابراز رضایت کرد و گفت: این دوره برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی طلاب است که انشالله در مراحل بعدی در سطوح بالاتر برگزار خواهد شد.

*600 آیه در قرآن درباره مهدویت است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی نژاد در نشست مهدویت در جمع نشست بانوان طلبه مدرسه الزهرا(س) یزد اظهار کرد:  بحث مهدویت از مباحث و امورواجب است سری بحث هایی است که نه تنها مستحب نیست بلکه از امور واجب است و پیامبر اسلام(ص9 فرمودند:« من مات و من لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه» یعنی کسي که بميرد و امام زمان خويش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهليّت مرده است.

وی گفت : در قرآن بیش از 600 آیه در مورد مهدویت بیان شده است که تعدادی از آنها در مورد مهدویت است و مابقی آن را با توجه به روایات می توان به آنها استناد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد در ادامه به برخی نشانه های آخر الزمان اشاره کرد و گفت : اگر ما ندانیم نشانه های آخرالزمان چیست نمی توان خود را برای آن زمان آماده کنیم بلکه نگاهی که ما داریم نگاه به گذشته است در حالی که یک منتظر واقعی باید نگاه به آینده توأم با معرفت نماید.

*کارگاه آموزشی  مسائل شرعی با حضور اساتید و طلاب

طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در کارگاههای تخصصی احکام شرعی تحت عنوان نحوه صحیح پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور خانم اعرابی کارشناس احکام حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد شرکت کردند و  در موضوعات مختلف برگزار شد و طی آن طلاب و اساتید با طرح سؤالات خود با نظر مراجع آشنا شدند.

*«نیازسنجی» اولین قدم در فعالیت های فرهنگی

جلسه اختصاصی راهبردهای فرهنگی با حضور حجت الاسلام نجیمی مدیر جبهه فرهنگی استاتن یزد در جمع کادر حوزه برگزار شد.

وی بر آمادگی طلاب برای فعالیت در تمام عرصه های تبلیغی سطح شهر تأکید کرد و گفت : اولین قدم در بهتر برگزار شدن فعالیت های تبلیغی نیاز سنجی است و گام بعدی در این راستا تشکیل کارگروه های مختلف بر اساس این نیازسنجی ها و ساماندهی این کار گروه هاست.

انتهای پیام / 313/47

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha