جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این که فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در زندگی ما نفوذ پیدا کند، گفت: کتاب و کتابخوانی در ارتقاء فرهنگ و خِرد جوامع موثر است و مطالعه باید به عنوان جزیی از کارهای روزانه ما تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب لرستان، در مصلای الغدیر خرم آباد با اشاره به این که کتاب گنجینه تمدن ساز است، گفت: هر جا علم و دانش رونق داشته است، به واسطه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به کتاب و قلم سوگند یاد کرده است، افزود: معجزه پیامبر گرامی اسلام نیز قرآن این کتاب متقن الهی برای سعادت بشریت است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مبارزه با جهل و نادانی ها در سایه ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه است، تصریح کرد:هیچ مساله ای به اندازه مطالعه کتاب تاثیر گذار و ماندگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب تاثیرش مانند نقش بستن روی سنگ است، گفت: مطالعه در فضاهای مجازی مانند نقاشی روی آب است و هرگز پایدار و تاثیرگذاری مطالعه کتاب را ندارد.

وی با اشاره به این که فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در زندگی ما نفوذ پیدا کند، افزود: کتاب و کتابخوانی در ارتقاء فرهنگ و خِرد جوامع موثر است و مطالعه باید به عنوان جزیی از کارهای روزانه ما تلقی شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزاری نمایشگاه های کتاب را در توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه مهم عنوان کرد و یادآور شد:امروز همه دستگاه های فرهنگی باید با توسعه و ترویج این فرهنگ نسبت به ایجاد و راه اندازی نمایشگاه ها و کتابخانه ها کمک نمایند.

شرکت 300 ناشر در نمایشگاه

حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این مراسم، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت:امام حسین(ع) درس حریت و آزادگی را برای همیشه در تاریخ بشریت ماندگار ساخت.
وی در ادامه با بیان این که افتتاح نمایشگاه های کتاب حرکتی در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه و گسترش کتابخوانی در جامعه است، افزود: کتابخوانی از عوامل رشد و توسعه فرهنگی در جوامع محسوب می شود و اساس و پایه تمدن است.
وی با اشاره به این که در این نمایشگاه کتب مختلفی با موضوعات دینی و مذهبی، حوزوی، دفاع مقدس، ادبی، فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، دانشگاهی و...موجود است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور ۳۰۰ ناشر در قالب ۲۲۰ غرفه با ۳۰ درصد تخفیف در خدمت افراد علاقمند به مطالعه است.
گفتنی است، دهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان از امروز تا ۱۶ مهر ماه دو نوبت صبح و عصر در مکان مصلی الغدیر خرم آباد برای بازدید علاقمندان دایر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha