دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ نشست آموزشی توجیهی تشکل های پژوهشی مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره(س)، نوشهر با حضور مسئول تشکل های پژوهشی استان مازندران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم فریده حبیبیان، مسئول تشکل های پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست آموزشی توجیهی تشکل های پژوهشی در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر بعد از بیان شاخص های علمی پژوهشی همچون تولید علم، تعداد پژوهشگران و مراکز پژوهشی، بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران یکی از مراکز بزرگ علمی پژوهشی است که وظیفه این مرکز تولید علم به ویژه در حوزه علوم انسانی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل کانون پژوهشی اظهار کرد: یکی از اهداف حوزه های علمیه خواهران نقش آفرینی در خارج از محیط حوزه است که این امر با همفکری و کار جمعی حاصل می گردد. از این رو سیر مطالعاتی کانون پژوهشی بستری مناسب برای رسیدن به این هدف می باشد.

حبیبیان ادامه داد: سیر مطالعاتی کانون پژوهشی به دو صورت عمومی و تخصصی می باشد و سیر تخصصی آن  شامل سه مرحله ی پیش نیاز، مقدماتی و تخصصی می باشد.

مسئول تشکل های پژوهشی حوزه خواهران مازندران تصریح کرد: با توجه به این که تشکل های پژوهشی یک  فعالیت تخصصی تشکیلاتی است، لذا گروه های علمی از سه الی پنج نفر در رشته های مربوطه تشکیل می گردد که وظیفه هماهنگی با سرگروه بوده و سرگروه ها باید با دبیر گروه در ارتباط باشند و در نهایت دبیرگروه گزارش فعالیت ها را در اختیار معاون پژوهش قرار می دهد.

 انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha