شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست "تاثیر باورها و اعتقادات در زندگی" در مدرسه علمیه الزهرا(س) محمودآبا

حوزه/ استاد حوزه مازندارن گفت: اشک بر امام حسین(ع) باعث زنده شدن چشم و دل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضایی استاد حوزه مازندران در نشست "تاثیر باورها و اعتقادات در زندگی" در مدرسه علمیه الزهرا(س) محمودآباد، بیان کرد: امام حسین(علیه السلام) در روز عرفه بیشترین کلماتی که به کار می برند، در زمینه خودشناسی می باشد؛ زیرا هر کس خود شناسی داشته باشد، زمینه خدا شناسی را فراهم کرده است.

 این استاد حوزه مازندران افزود: زمینه خودشناسی برای رسیدن به خدا شناسی باور قلبی می خواهد. تا کسی این باور را نداشته باشد، نمی تواند به حقیقت وجودی قرآن، اباعبدالله(ع) و...پی ببرد؛ لذا برخی می گویند اشک بر امام حسین(ع) پژمردگی می آورد؛ در حالی که واقعیت این است که این اشک باعث زنده شدن چشم و دل می شود.

وی تاکید کرد: حدود ششصد صفحه در قرآن وجود دارد که مطالب آن در حقیقت نامه ابراز محبت خدا به انسانهاست. حالا چقدرما این نامه و مطالب عاشقانه اش را باور کردیم؟ متاسفانه غفلت زده شده ایم؛ زیرا اگر باور داشتیم به فرموده امام صادق(علیه السلام) حداقل روزی پنجاه آیه از آن را می خواندیم؛ پس باید در مسیر تحصیل علم باورهایمان را نسبت به ارزش های دینی و اعتقادی تقویت کنیم.

حجت الاسلام رضایی در پایان، تفقه در دین را از رسالت های حوزویان خواند و تصریح کرد: طلبه باید باور کند مسیر انتخابی او برای تحصیل در حوزه، مسیر نورانی و الی الله است تا از درس خواندن لذت ببرد.

 انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha