یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
طلاب خواهر

حوزه/ دبیر شورای علمی _تربیتی حوزه خواهران از تربیت و تحصیل طلاب خواهر کشور در ۶۰ رشته تخصصی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمید محمدی  دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در نشست توجیهی تخصصی برنامه های آموزشی تربیتی مدارس علمیه خواهران مازندران بیان کرد: موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به موفقیت حوزه های علمیه است؛ بنابراین اگر حوزه علمیه بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد، نظام در رسیدن به اهدافش موفق خواهد بود و قطعا کم کاری در این مرکز، خلل در نظام ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به این که سابقه حوزه های علمیه خواهران حدود 50 سال و به طور رسمی و نظامند 19 سال است؛ لذا باید این عقب ماندگی طولانی جبران شود؛ البته با همتهای بلند و اقدامات خوبی که صورت گرفته، در حال حاضر از نظر کمی تقریبا تعداد مدارس و مراکز تخصصی حوزه خواهران به حد تساوی با حوزه برادران رسیده و با پیش بینی های بعمل آمده، در آینده، تعداد مدارس خواهران از نظر کمی بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در دانش، علم آموزی و پیگیری مسائل پژوهشی مطلقا معتقد به جنسیت نیستیم و بانوان همانند آقایان می توانند عالی ترین مسائل فلسفی، دقیقترین مباحث کلامی و... را فراگرفته و تبیین و بازخوانی نمایند؛ البته رسالت هایی بر دوش حوزه های برادران است که از حوزه خواهران انتظار نمی باشد.

این محقق حوزوی اعلام کرد: حوزه علمیه خواهران نیز دارای ماموریت و رسالت هایی در بحث مختص به زنان است و ما معتقدیم که باید ساز وکارهای امور آموزشی، پژوهشی و... بانوان توسط خود خواهران ارائه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 میلیون دانش آموز در کشور است که  6و نیم میلیون دانش آموز دختر را باید حوزه خواهران پاسخگو باشد، حدود یک سوم مواد درسی از دینی و قرآن تا تاریخ و بسیاری از علوم اجتماعی ریشه در علوم دینی دارد؛ لذا خواهران طلبه باید برای این امور نسل تربیت کرده و جوابگوی این نیازها باشند.

حجت الاسلام محمدی گفت: با توجه به این که یکی از رسالتهای مهم طلاب امر تبلیغ می باشد، بنابراین طلاب باید خود را مسلط به زبانهای مختلف رایج در دنیا به خصوص اسپانیایی، چینی، روسی  نموده و فعالیت خود را مختص به شهر، استان و حتی کشور خود ندانسته و برای نیازهای جهانی  برنامه ریزی کنند.

وی اظهار کرد: امروز بشترین نیاز در سطح جهان، اشغال کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی در دانشگاههای آمریکا و اروپاست؛ که طلاب باید با فراگیری زبانهای خارجه، پاسخگوی این نیازها باشند؛ لذا در آینده نزدیک امر اعزام خواهران مبلغ به خارج از کشور را در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور راه اندازری می کنیم.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: ما در سطح 3(کارشناسی ارشد) بالغ بر 60 رشته تخصصی پیش روی خواهران گذاشته ایم که حدود 13 رشته در حال اجراست و تعدادی در حال طراحی و برنامه ریزی است؛ قطعاً 60 رشته از بدیهایت مسیر و نیاز ماست که به زودی محقق خواهد شد؛ همچنین گرایشی کردن طلاب در سطح 2 در رشته های مختلف فقه، تفسیر و... در دستور کار ماست تا طلاب  در این رشته ها در سطح 2 تربیت شده و در سطح 3 تخصصی تر و بهتر این رشته ها را فرا گیرند.

 انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha