شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 395642
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
عاشورا

حوزه / امروز دشمنان با راه اندازی شبکه های مجازی و ماهواره در جنگ نرم قصد انحراف مردم به خصوص جوانان را دارند که فرهنگ عاشورایی سدی محکم در برابر این تهاجمات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جبرییلی، کارشناس مباحث اعتقادی در نشست چگونگی "هجرت عاشورایی" که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار شد گفت : زیارات زیادی درایام و مناسبت ها برای امام حسین (ع) در روز عید فطر، عید غدیر، نیمه شعبان، شب قدر و روز عرفه وارد شده و این زیارات را در همان مناسبت باید خواند اما خواندن زیارت عاشورا برای هر روز وارد و سفارش شده است.

وی افزود: عاشورا یک جریان است، لذا باید عاشورا را در زندگی خود جریان دهید و لحظه لحظه زندگیتان عاشورایی باشد. همچنین همان طور که ابن سعد ها در آن روز آتش جنگ راه انداختند، امروز نیز دشمنان با راه اندازی وایبر، ماهواره و ... در جنگ نرم قصد انحراف مردم به خصوص جوانان را دارد. بنابراین باید با زندگی عاشورایی این آتش ها را خاموش کرد

این کارشناس حوزوی اعلام کرد: جهاد در قرآن دو نوع بیان شده، که شامل جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی است که جهاد دفاعی برهمگان  واجب می شود. لذا عاشورا چون یک جهاد دفاعی بود، جنگ برهمه واجب شده بود.

وی اظهار کرد : نظر به این که مخاطبین فرهنگ عاشورا ، پیامدهای عاشورا و رسالت های عاشورا همه هستند، بنابراین امروز عمل به آن رسالت بر همه واجب بوده و باید جهادگونه عمل کنیم.

حجت الاسلام جبرییلی تصریح کرد: جهاد مقدمه می خواهد، و مقدمه آن، ایمان و هجرت است که اگر هجرت نکنید هیچوقت نمی توانید جهاد دفاعی داشته و عاشورایی زندگی کنید.

وی خاطر نشان کرد: مراد از هجرت در اینجا، هجرت درونی از پلیدیها و بدیها به سمت خوبیها و از خیالات، ظن و گمان ها، تهمت ها و غیبتها است که باید از آنها هجرت کرده و عاقلانه زندگی کرد؛ همچنین منظور ، هجرت از خیال به عقل و از عقل به قلب و عشق است؛ همانگونه که حضرت زینب (س) از احساسات خود هجرت کرده و در کربلا عاقلانه اندیشید که الان زمان صبراست و از عقل به عشق هجرت نمود.

انتهای پیام313/48.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha