یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی پرورش‌یافته تفکر عاشورایی است، گفت: هیچ سلاح، بمب اتم و اسلحه‌ای نمی‌تواند به مقابله با عاشورا بپردازد و در این راه به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز همایشی که با موضوع "وقف و محرم " در آمل برگزار شد، گفت: در ماه محرم فضای مطلوبی فراهم شده تا از معارف حسینی بهره‌مند شده و آن را در زندگی اجتماعی و فردی خود به کار ببندیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که اگر نگاه‌مان در فرهنگ عاشورای حسینی تنها بیان قصه و قطعات تاریخی باشد، به جامعیت و کاملیت فرهنگ عاشورا جفا شده است، تصریح کرد: عاشورا داستان، قصه و مسأله تاریخی نیست، بلکه از اول تاکنون یک جریان بزرگ فرهنگی و مکتبی بوده است.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب در مورد عاشورا می‌فرمایند که عاشورا صحنه کاملی از زندگی اسلامی یک انسان کامل است، یادآور شد: مکتب انسان‌سازی و نمایشگاه سراسر خوبی، رشادت، فداکاری و جانبازی، ایثارگری، معنویت، انسانیت و کرامت انسانی در عاشورا نمودار شده است و این واقعه مهم الگو برای همه بشریت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده گفت: عاشورا مکتب کامل و نمایشگاه ارزشمند و جامع است که هر کس به آن بپیوندد رشد و ترقی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که عاشورا برای تحول در جامعه بوده و حادثه، واقعه تاریخی و داستان نیست، بلکه علت همه معارف، آیات قرآنی و اسلام ناب محمدی است، بیان کرد: باید عاشورا را در جامعه تبلیغ و تبیین کرد زیرا معارف اسلامی، الهی و معنوی در عاشورا نمودار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: ظرفیت عاشورا هنوز برای مردم معرفی نشده است هر چند عاشورا قدرت جذب همه بشریت را دارد و نجات‌دهنده آنها است پس باید زنده نگهداشته شود.

وی گفت: زنده نگهداشتن تفکر عاشورا و محرم دغدغه همه انبیا و اولیای الهی بوده است پس با الگوبرداری از آن می‌توانیم به جبهه حق و حقیقت بپیوندیم و با آن جبهه باطل را از بین ببریم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که ایستادگی، مقاومت و سرافرازی ملت اسلامی ایران و همچنین اقتدار سیاسی، فرهنگی و موفقیت‌های مختلف انقلاب در حوزه‌های مختلف را مدیون تفکرات عاشورایی امام امت هستیم، یادآور شد: امام راحل با درس از مکتب عاشورا دست به مبارزه با نظام منحوس شاهنشاهی زد و با توکل بر خدا و اتحاد مردم به پیروزی رسید.

وی افزود: امروزه رهبر انقلاب اسلامی هم با تفکر و فرهنگ عاشورایی در این مسیر گام بر می‌دارد و همه استکبارگران را مأیوس می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مشاهده می‌کنیم با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب همه توطئه‌های شوم دشمنان نقش بر آب می‌شود، اظهار کرد: تفکر عاشورایی اثرگذار بوده، تحول‌آفرین و عزت‌ مدار است و این تفکر باید در قالب جبهه اسلام ناب و انقلاب اسلامی تقویت شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی پرورش‌یافته تفکر عاشورایی است، خاطرنشان کرد: هیچ سلاح، بمب اتم و اسلحه‌ای نمی‌تواند به مقابله با عاشورا بپردازد و در این راه به پیروزی برسد.

حجت الاسلام با بیان اینکه امروزه پرچم امام امت و رهبر انقلاب همان اندیشه، تفکر و پرچم امام حسین(ع) است، تصریح کرد: هرگونه حمایت از انقلاب و اطاعت از ولایت‌فقیه، اطاعت و تبعیت از اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه «شعار لبیک یا حسین(ع)» مقدس‌ترین شعار بوده و تحول‌آفرین عزت‌آور است، ادامه داد: این شعار تجدید عهد با تفکر و اندیشه همه خوبی‌ها است که مظهر آن در وجود امام حسین(ع) تجلی یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha