یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام نقی مهدوی خواه

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تهران گفت: بسترسازی برای تشویق و ترغیب طلاب به ورزش از جمله کارهایی است که بصورت جدی پیگیر آن هستیم.

حجت‌الاسلام نقی مهدوی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران،‌ درباره فعالیت‌های معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان تهران، گفت: این معاونت در بخش‌های دانش‌آموختگان، امور طلاب، و ارائه خدمات به آنان، در حال فعالیت است.

وی با تاکید بر حمایت از دانش آموختگان حوزوی، اظهار داشت: شناسایی استعداد و توانایی نیروها از طریق فرم و سایت «نجما» امکان پذیر است و طلبه‌ها می‌توانند بعد از گذراندن پایه 6 (سطح 1) به سایت مراجعه و اطلاعات خود را وارد کرده و مسئولان بعد از دسته‌بندی اطلاعات و با انجام مصاحبه، توانمندی‌های علمی افراد را کشف خواهند کرد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران به فعالیت‌های معاونت امور طلاب اشاره کرد و بیان داشت:‌ این معاونت در راستای ساماندهی طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی و فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود آن‌ها به عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی مشغول فعالیت است. یکی از عرصه‌های فعالیت این معاونت، شناسایی سطح علمی و توانایی حوزویان و برگزاری نشست‌های آموزشی و علمی برای آنان است که ثبت نام آن از طریق سامانه اینترنتی نجما انجام می‌شود.

وی حوزه علمیه تهران با اشاره به صدور «کارت هوشمند طلاب» از سوی این معاونت، گفت:‌ کارت شناسایی هوشمند طلاب که از اقدامات بسیار خوب ستاد و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بود، چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت و شامل همه طلاب استان تهران می‌شود و برای همه طلاب این کارت صادر شده و یا در مراحل پایانی صدور کارت هستند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران با اشاره به اینکه با این کارت، هویت طلاب و اساتید مشخص و امور خدماتی طلاب نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود، ادامه داد:‌ این کارت، کاربرد خدماتی، آموزشی، نظام وظیفه و بانکی دارد که به‌وسیله آن، ارائه تسهیلات تغذیه طلاب، واریز شهریه توسط دفاتر مراجع تقلید، ارائه خدمات اردویی و ورزشی و سلامت، معافیت تحصیلی و اتصال به شبکه شتاب بانکی قابل انجام است.

وی در ادامه به فعالیت اداره امور خدماتی شهریه و تغذیه طلاب اشاره کرد و گفت:‌ با رایزنی‌های صورت گرفته با برخی مراجع تقلید و موافقت ایشان، شهریه طلاب به کارت هوشمند آنان واریز می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به طرح «سرباز طلبه» در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: این طرح از مواردی است که در بخش نظام وظیفه و امور مشمولین برای حوزویان در نظر گرفته شده است، و هر طلبه‌ای که سطح یک حوزه را گذرانده باشد می‌تواند از این طرح استفاده کند.

وی افزود: بنابراین طلابی که می‌خواهند به عنوان سرباز طلبه مشغول خدمت سربازی شوند، از ارگان‌های مختلف که جذب آنجا شده‌اند، نامه‌ای برای درخواست سرباز امریه در آن نهاد به معاونت امور طلاب ارائه می‌دهند و سپس با هماهنگی و تایید معاونت امور طلاب و مشمولین با درخواست‌شان موافقت می‌شود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران در ادامه به بحث «ورزش» در مدارس علمیه اشاره کرد، و گفت: در این موضوع نیز فعالیت‌های مختلفی انجام شده است. بطور مثال؛ تجهیز مدارس علمیه به لوازم و امکانات ورزشی و بسترسازی برای تشویق و ترغیب طلاب به ورزش از جمله کارهایی است که بصورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با فدراسیون ورزش، و بویژه با سازمان ورزش شهرداری همکاری خوب و مناسبی داریم. از این رو در زمینه تجهیز مدارس توانسته‌ایم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور برای طلاب حوزه علمیه تهران، خاطرنشان کرد: ترويج فرهنگ جهاد و شهادت مي‌تواند حرکت جامعه را پويا، ارزش‌های دینی را نهادینه و آسيب پذيري جامعه را به حداقل برساند.

وی در پایان افزود: شرط بالندگي و پويايي يک جامعه حفظ فرهنگ جهاد و شهادت است و قدم گذاشتن در مسير اعتلاي فرهنگ شهادت نه فقط يک امر پسنديده، بلکه تکليف محسوب مي‌شود.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha