یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اربعین

حوزه / مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی نماد وحدت اسلامی در بین مسلمانان جهان است، افزود: این مراسم بزرگترین تجمع بشری است که آثار عمیق معنوی و معرفتی در بین مسلمانان جهان دارد.

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی اظهار داشت: حرکت خودجوش و میلیونی زائران اربعین حسینی پاسخ به ندای(هل من ناصر ینصرنی) امام حسین(ع)  است که امروز از سراسر جهان اسلام در روز اربعین به سوی امام خود می شتابند و نوای لبیک یا حسین (ع) سر می دهند.

وی با بیان اینکه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی نماد وحدت اسلامی در بین مسلمانان جهان است، افزود: این مراسم بزرگترین تجمع بشری است که آثار عمیق معنوی و معرفتی در بین مسلمانان جهان دارد.

قاصری با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار نفر از خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند، بیان داشت: صدور ویزا تنها از طریق سامانه سماح انجام شده و راه دیگری برای ثبت‌نام زائران اربعین وجود ندارد.

وی ادامه داد: اسامی پنج هزار نفر از زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند برای صدور ویزا به سرکنسول عراق در مشهد ارسال‌ شده که تاکنون برای 2 هزار 500 نفر از آن‌ها ویزا اخذ شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین با توجه به عدم فرصت کافی و احتمال ازدحام در روزهای نزدیک به اربعین، ضروری است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.

وی بیان داشت: افرادی که با تشکیل گروه در سامانه سماح نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نکرده اند یا نسبت به  پرداخت هزینه و تکمیل ثبت نام مبادرت نورزیده و احتمالاً  مدارک  خود  را  به کارگزار انتخابی تحویل نداده اند، باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و اخذ روادید اقدام کنند.

قاصری تاکید کرد: البته زائران توجه داشته باشند افرادی که صرفاً در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و ویزا دریافت کرده‌اند حق خروج از مرزهای کشور را داشته و افرادی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان خروج از کشور را نیز ندارند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ثبت‌نام در سامانه سماح تا 26 آبان ماه جاری ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال هفت هزار زائر از این استان به مراسم پیاده روی بزرگ اربعین حسینی اعزام شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha