یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ گردهمایی مبلغان افتخاری حماسه اربعین حسینی در قم /حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به حضور عناصر سودجو و منحرف در راهپیمایی عظیم حسینی طلاب باید نسبت به برخی از اخبار کذب حساسیت بسیاری داشته باشند و از نشر آنها جلوگیری کنند چرا که این امر سبب می‌شود فضاسازی دشمن را تحقق بخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی عصر امروز در گردهمایی مبلغان افتخاری حماسه اربعین حسینی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه طلاب باید از مواضع سیاسی پرهیز کنند، اظهارداشت: مبلغان باید از ورود مستقیم به مباحث امنیتی خودداری کنند و اگر موردی را مشاهده کردند به ماموران گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر و بررسی های انجام شده برخی از فرقه‌های محدود فعالیت خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین آغاز کرده‌اند، افزود: اگر فردی به روحانیون اهانت هم کرد باید از برخوردهای کلامی و فیزیکی پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی بی‌توجهی به اقامه نماز سر وقت را یکی از مشکلات حرکت پیاده‌روی اربعین دانست و بیان داشت: مبلغان باید با محوریت امامت روحانیون عراق مردم را به سمت اقامه نماز هدایت کنند تا بتوانیم نمازهای جماعت را به شیوه مطلوبی در این مسیر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مبلغان باید نسبت به سرفصل‌های تبلیغی حرکت اربعین نگاه ویژه داشته باشند، گفت: ویزای مبلغان به صورت گروهی صادر شده است اما افراد می‌توانند به صورت انفرادی نیز از مرز خارج شوند.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف کشور از تلاش دشمن برای تغییر باورهای دینی مردم کشورهای مختلف اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: عملیات فرهنگی مبلغان بر اساس تاریخ اربعین کشور عراق برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی از ثبت‌نام 3500 نفر در سامانه مبلغ افتخاری اربعین خبر داد و گفت: بحمدلله با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و ارائه طرح های ساماندهی شده تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت‌نام کرده تا برای نقش‌آفرینی به سمت کربلا عازم شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های تبلیغی باید فعالیت‌های خود را به صورت واحد و منسجم دنبال کنند، افزود:‌ حرکت تبلیغی اربعین نیازمند مشارکت مطلوب مبلغان است، هر چند تبلیغ در اربعین اقدام ساده‌ای نیست اما طلاب باید با انتشار پیام عاشورا مسلمانان را به سمت یک وحدت هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی بر تقویت مرجعیت عراق با محوریت آیت‌الله سیستانی توسط مبلغان دینی تاکید کرد و گفت: مبلغان و خادمان ایران در اربعین باید به دولت عراق احترام گذاشته و مدیریت آنها را بر مدیریت خود ارج بدانند تا بتوانند به عنوان خادم امام حسین(ع) میزبانی عراقی‌ها را تکریم کنند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی باید با نیروهای بسیج مردمی عراق مشارکت مطلوبی داشته باشند، اظهارداشت: مبلغان باید با لباس روحانیت به مردم خدمات‌رسانی کنند، افرادی که توانایی استفاده از لباس روحانیون به صورت دائم را ندارند در این حرکت حضور پیدا نکنند چراکه حوزویان عراق نسبت به این لباس روحانیت حساسیت بسیاری دارند.

معاون سازمان اوقاف کشور ادامه داد: روحانیون در کشور عراق باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند تا بتوانند در قالب گروه‌های مشخص مباحث و برنامه‌های فرهنگی را دنبال کنند؛ افرادی که در اربعین حسینی به دنبال تبلیغ هستند نباید از محل ماموریت خود خارج شوند در این صورت دو سال از فعالیت‌های تبلیغی در مراکز مختلف منع می‌شوند چراکه این افراد مسؤولیت تبلیغ را بر عهده گرفته و نمی‌توانند در انجام رسالت‌های خود کوتاهی کنند.

وی بر رعایت مباحث امنیتی توسط مبلغان دینی در حرکت اربعین تاکید کرد و افزود: مردم عراق آداب و رسوم خاصی دارند که مردم ایران باید این آداب را رعایت کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha