یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هاشم الحيدري

حوزه/ دبير جبهه مقاومت اسلامي عراق گفت: مهمترین مباحث مبلغان در اربعین مسائل بزرگ همانند اسلام، مباحث اعتقادی و مهدویت باشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری، رهبر جبهه مقاومت اسلامي در عراق، در کارگاه جریان شناسی عراق ویژه خواهران مبلغ اربعین، در مشهد گفت: در تبلیغ اربعین به مسائل بزرگ همانند اسلام، مباحث اعتقادی و مهدویت بپرازید و به مسائل جنبی و داراي اولويت كمتر نسبت به مسائل يادشده در آن زمان، ورود پیدا نکنید.

وی بیان کرد: بحث اربعین با حضور زائران میلیونی یکی از مباحث اساسی برای مردم ایران و عراق مي باشد و حضور مبلغان برادر و خواهر برای این زائران موثر و مفید است.

دبير جبهه مقاومت اسلامي عراق با اشاره به اینکه تبلیغ در عراق و اربعین با فرصت های تبلیغی در ایران متفاوت است، خطاب به مبلغان گفت: مردم در مدت دو هفته تا 10 روز حرکت می کنند، اما کسی که نزد شما در موکب می آید خسته است و باید سریع، خلاصه و با حوصله و سعه صدر با وی ارتباط برقرار کنید و به امر تبلیغ بپردازید.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری مطرح کرد: شناخت خصوصیات مردم عراق با توجه به اینکه بسیاری از مباحث همانند مراجع و حوزه های علمیه، عادات و رسوم، مذهب و غذا مشترک است، لازمه تبلیغ در اربعین به شمار می آید.

دبير جبهه مقاومت اسلامي  عراق اظهار کرد: صحبت به زبان عربی سخت و مشکل می باشد، ولی خیلی مهم است که زبان فصیح عراقی صحبت کنند.

وی گفت: بحث مهدویت شامل نشانه های ظهور، بحث انتظار و صفات منتظرین از مباحث اعتقادی هستند که نیاز مردم عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha