سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام راغبی

حوزه/ اگر برنامه درستی برای جوانان بر اساس قرآن نداشته باشیم نمی‎توانیم بر دشمنان فایق بیاییم؛ مدیران باید اعتقاد و باور داشته باشند که اگر قرآن کریم شفاء للناس است، می تواند شبهات ما را پاسخ دهد و با همین رویکرد به مبارزه و مقابله با دشمان بروند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین راغبی، رئیس دانشکده الهیات، دانشگاه قم، امروز، در نشست هم اندیشی فعالان قرآنی دانشگاه‌های استان قم، گفت: خداوند برای بیان پیام بزرگ خود به پیامبر مقدمهای را بیان میکند و به پیامبر نیز عرضه میدارد که پیام قرآن باید به همه مردم برسد وپیامبر را نیز پیامبر همه امم و دنیا معرفی میکند. وی افزود: سپس بیان میکند که در این زمینه نباید از کافران تبعیت کند و باید با آنها جهاد کند که در این زمینه اکثر مفسران بیان کردهاند که منظور جهاد فرهنگی بوده است.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم با ذکر این مطلب که مبارزه و تلاش فرهنگی و تبلیغ دین و مبارزه با هوای نفس باید با محوریت قرآن انجام شود، بیان کرد: اهل بیت(ع) نیز محور تبلیغی خود را قرآن کریم قراردادند.

حجت‎الاسلام والمسلمین راغبی با اظهار این مطلب که  امروزه هجمه‌های عظیمی علیه جوانان ما ایجاد شده، تصریح کرد: اگر برنامه درستی برای جوانان بر اساس قرآن نداشته باشیم نمیتوانیم بر دشمنان فایق بیاییم؛ مدیران باید اعتقاد و باور داشته باشند که اگر قرآن کریم شفا للناس است، می تواند شبهات ما را پاسخ دهد و با همین رویکرد به مبارزه و مقابله با دشمان بروند.

رئیس سابق دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: قرآن میتواند گرفتارهای مردم را حل کند و معضلات آنها را حل کند؛ متاسفانه به رغم اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است، سرانه مطالعه قرآن از سرانه مطالعه هم کمتر است که این مساله باید به هر ترتیب جبران شود.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم بیان کرد: امام علی(ع) بیان فرمودند که قرآن کریم شافعی است که شفاعت او پذیرفته است؛ امام(ع) ما را به قرآن باوری سوق می‎دهند زیرا اگر انسان باورهای قرآنی را بداند ولی قرآن باور نباشد هیچ نتیجه‎ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید پیش از تلاش برای توسعه باورهای دینی در جامعه، ابتدا زمینه قرآن باوری را در بین مردم ایجاد کنند؛ باید مشاهده شود که از چه راه هایی می توانیم وجود جوانان را با قرآن کریم عجین کنیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین راغبی اظهارکرد: قرآن کریم زنده است و حیات دارد؛ از جایگاهی که قرآن شافع و شکایت کننده است ممکن است انسان را از بسیاری از فیوضات محروم کند؛ امام علی(ع) فرمودند که قرآن کریم هر کسی را شفاعت کند خداوند میپذیرد و همچنین در روز قیامت افراد مورد شکایت قرار می دهد؛ در همین زمان منادی در قیامت فریاد بر می دارد هر کسی دنبال یک کشت و تلاشی بوده است گرفتار کشت و عاقبت عمل است غیر از کسانی که به دنبال استفاده از قرآن بودند؛ امام سپس بیان میکند که سعی کنید که کشت های خود را بر اساس بذرهای قرآنی انجام دهید.

وی افزود: امام علی(ع) می فرماید که نظرات خود را به قرآن عرضه کنید و هرگاه مشاهده کردید نظرات شما با قرآن هماهنگ نیست،‌ خود را متهم کنید نه قرآن را؛ امام علی(ع) بیان می کند که خواستههای نفسانی خود را پوشش دهید و به وسیله قرآن با هوای نفس مبارزه کنید.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم بیان کرد: مسئولان باید حرکت قرآنی را به خاطر قرآن باوری انجام دهند نه اینکه شغل ما چنین اقتضا میکند انجام دهیم؛ در روز قیامت کسانی که فعالیت قرآنی دارند می توانند به شفاعت قرآن امیدوارتر از دیگران باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha