جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری

حوزه/ امروز یکی از مواردی که پرداختن به آن خاکریز اول مقابله با بدخواهان و استکبار جهانی به حساب می آید، تکریم و تجلیل شهدا است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم با خانواده شهیدان زین الدین در قم طی سخنانی ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان قم اظهار کرد: امروز یکی از مواردی که پرداختن به آن خاکریز اول مقابله با بدخواهان و استکبار جهانی به حساب می آید، تکریم و تجلیل شهدا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم ادامه داد: شهدا از جان و مالشان و همه هستی شان در مسیر اعتلای کلمه حق گذشتند و عزیزترین دارایی آنان جانشان بود که همانند مولایشان امام حسین(ع) در طبق اخلاص گذاشتند و فدا شدند تا دین فدا نشود.

وی با بیان روایتی از امام حسین(ع) که اگر بناست دین جدم پیامبر بماند و ماندن این دین در گرو جان من باشد پس شمشیر ها حسین را در برگیرید ابراز داشت: شهدا به ما آموختند که اگر بخواهیم در مقابل ظلم بایستیم جز اراده الهی هیچ قدرت دیگری نمی تواند ما را در مسیری که انتخاب کردیم ثابت قدم نگه دارد و این درس شهدا از مکتب امام حسین(ع) است و باید همواره نام یاد شهدا و امام شهدا را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: طبق فرموده امام خمینی(ره)؛ اگر زمانی برسد که لازم باشد، خود امام زمان هم باید فدای دین بشوند و مردم ما تأسی کردند به ائمه بزرگوار و تمام هستی خود را گذاشتند تا دین باقی بماند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم اظهار داشت: شهداء برگزیدگان الهی بودند و در تمام دوران زندگی شان اسوه بودند، چه در دوران حیاتشان که مثمر ثمر بودند و چه بعد از حیاتشان که به عنوان الگو، اسوه و نمونه برای دیگران تلقی می شوند.

وی با بیان اینکه شهدا به معنی واقعی کلمه دلداده خداوند بودند، ابراز کرد: شهدا امامزادگان عشق هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به آخرین آیه سوره عنکبوت، بیان کرد: شهدا به خداوند عشق ورزیدند و همانند مولای بی کفنشان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همه چیز را برای رضای خدا رها کردند.

گفتنی است بیست و سومین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم پنجشنبه 27 آبان ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و با حضور علما، فضلا، همرزمان شهدا، ایثارگران، بسیجیان و مردم شهید پرور و ولایتمدار قم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha