شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش "اربعین و همگرایی امت اسلامی"

حوزه / همایش "اربعین و همگرایی امت اسلامی" در کربلا با حضور کاروان تقریب روز یکشنبه در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش "اربعین و همگرایی امت اسلامی" روز یکشنبه با حضور کاروان تقریب متشکل از علمای شیعه و اهل ایران در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفی روحانی مسئول نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: اصل وحدت محور اساسی امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه اربعین بهترین محور وحدت امت اسلامی است، اظهار داشت: مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت باید به مساله وحدت به عنوان ضرورت امت اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدیمعاونت امور ایران مجمع جهانی جهانی تقریب نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به اینکه همواره مقام معظم رهبری در سخنان خود بر وحدت امت اسلامی تأکید دارد، اظهار داشت: لازم است که همگی برای تحقق امت واحده اسلامی که همواره مدنظر مقام معظم رهبری است تلاش کنیم.
ماموستا سید مصطفی خاتمی امام جمعه اشنویه نیز طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه محبت اهل بیت پیامبر(ص) بویژه امام حسین (ع) در میان اهل سنت به خصوص کرد زبانان بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: در آثار ادبی کرد محبت اهل بیت(ع) نمود بسیار بالایی دارد که لازم است این آثار بیشتر معرفی گردد.

لازم به ذکر است کاروان تقریب که به همت مجمع جهانی تقریب تشکیل شده است متشکل از علمای اهل سنت استان های آذربایجان غربی و خراسان جنوبی و تعدای از علمای حوزه علمیه قم اکنون برای زیادرت از عتبات عالیات در عراق به سر می برد. این کاروان علاوه بر زیارت از عتبات عالیات دیدارهایی نیز با علمای شیعه و سنی عراق برگزار می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha