شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین

حوزه / امام جمعه شهرستان مانه و سملقان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: بزرگداشت اربعین از موضوعات مورد تاکید اهل بیت(ع) و از نشانه های ایمان مؤمنان است که به برکت راهپیمایی عظیم این روز، شور حسینی جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازخراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده در هفتمین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با محوریت مراسمات اربعین، اقدامات این ستاد ساماندهی در مناسبت های مذهبی را زمینه ساز انسجام بخشی به شور و شعور حسینی در ایام محرم دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مانه و سلمقان افزود: بر همین اساس باید ادارات و ارگان های عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در این شهرستان در حوزه های فکری و اجرایی بیش از پیش تعامل و همکاری داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: از آنجا که گرامیداشت خاطره شهید و احیاء اربعین وی، زنده نگهداشتن نام، یاد و راه اوست و زیارت، یکی از راه های یاد و احیاء خاطره است، زیارت امام حسین (ع) به ویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیار دارد.

حجت الاسلام هادی پروین در ادامه به برگزاری زیارت اربعین در مساجد، مراسم دسته روی و پیاده روی با حضور هیئات مذهبی و مردم از ساعت 8:30 صبح از مقابل مسجد پنج تن آل عبا تا جامع شهر آشخانه اشاره کرد و گفت: در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) نیز مراسم سینه زنی از محل این مسجد تا مسجد جامع آشخانه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین مراسم قرائت دعای پرفیض ازبعید در شب رحلت پیامبراکرم(ص) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مساجد شهر آشخانه برگزار خواهد شد.

استادحوزه علمیه بقیه ا...«عج» و امام جماعت مسجد پنج تن آل عبا(ع) شهر آشخانه نیز در این نشست، با اشاره به این که نبی مکرم اسلام(ص) 40شبانه روز درغار حرا ساکن شد و به پیامبری رسید، گفت: برگزاری مراسم اربعین در اهل بیت «ع» فقط مختص به حضرت اباعبدا...الحسین(ع) است.

حجت الاسلام یحیی حسام اظهار داشت: زیارت امام حسین(ع) ثواب یک حج و یک عمره مقبوله برای مومنان دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha