شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

حجت الاسلام و المسلمین نصر گفت: آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(ره) ضمن اهتمام به تحصیل علوم حوزوی در حد نهایت بر گره گشایی از مسائل اجتماعی مردم تاکید داشت، آن مرحوم دردآشنا بود و درمان مسائل اجتماعی را به خوبی می دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام حسین نصر، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) که از سوی آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد، در مدرسه علمیه سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که راجع به عالمان دینی و مراجع بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد موضوع تعهد و مسئولیت شناسی است.

وی تاکید کرد: از ویژگی های عالمان دینی و مراجع بزرگ شیعه این است که علاوه بر تحصیل علوم حوزوی و دانش اندوزی درصدد حل مشکلات جامعه هستند و نسبت به مسائل پیرامونی خود احساس مسئولیت می کنند.

عضو دفتر مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: عالمان دینی درصدد هستند که با چراغ علم راه صحیح زندگی را به مردم روشن سازند و براساس روایتی از امام صادق(ع) سنگر بانان مرزهای دین در جامعه می باشند و ضعفای شیعه را در برابر جنود شیطان حفظ و حراست کنند.

وی در ادامه به روایت دیگری در وصف جایگاه عالمان شیعه در زمان غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: اگر عالمان دینی نبودند که از دین خدا با قدرت منطق دفاع کنند، مردم از دین خدا برمی گشتند، بنابراین بقای دین و حفظ مومنین در برابر ابلیس تلاش متعهدانه عالمان دینی است.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به کارنامه فعالیت های حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، افزود: اساسی ترین کاری که آن مرجع برای خود قائل بود، تحصیل مجدانه علوم حوزوی برای تالیف منابع غنی براساس مکتب شیعه بود که از خرمن عالمان بزرگ عالم تشیع در حوزه علمیه قم و نجف بهره برده بود.

وی با تاکید بر اینکه کاربردی ساختن علوم در صحنه جامعه از اولویت های آن مرحوم بود، خاطر نشان کرد: در این راستا می توان به تالیف کتبی چون فقه القضاء، مجموعه ارزشمند چهار جلدی فقه الحدود و تعزیرات، فقه القصاص و همچنین تلاش برای تاسیس مدارس دانش آموزی مفید و دانشگاه مفید قم اشاره کرد.

وی در پایان گفت: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی درد آشنای دین بود و درمان مسائل اجتماعی را به خوبی می دانست و با تمام جدیدیت و تلاش در صحنه های فکری و فرهنگی فعالیت می کرد.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha