شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر / همایش «عهد جانان» تجدید عهد طلاب با بقیه الله الاعظم(عج)

حوزه/ مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران ارتباط مطلوبی با حوزه‌های علمیه دارد، عنوان کرد: روحانیون باید با تبلیغ آموزه‌های مهدویت همیار مسجد مقدس جمکران باشند تا مورد عنایت امام عصر(عج) قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی شب گذشته در همایش «عهد جانان» که با حضور بیش از ۲ هزار طلبه و دانشجو در شبستان امام علی(علیه السلام) مسجد مقدس جمکران و با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه علمیه شیعی باید با دیگر حوزه‌های علمیه تفاوت‌های مشخصی داشته باشد، اظهار کرد: روحانیت شیعه باید با معرفت‌افزایی و سخنگویی برای دنیا به دنبال هدایت جامعه بشری باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهدویت تفکر پیش‌رونده قرآن و عترت است، اضافه کرد: توجه و پرداختن به سیره اولیای الهی در گذشته برای ساختن آینده و تبعیت از امام عصر(عج) است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از سربازی امام عصر(عج) به عنوان ویژگی‌های آشکار حوزه‌های علمیه شیعی نام برد و تصریح کرد:‌ روحانیون باید برای رسیدن به این جایگاه تلاش کنند و در این مسیر نسبت به انجام وظایف خود بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران ارتباط مطلوبی با حوزه‌های علمیه دارد، عنوان کرد: روحانیون باید با اهتمام نسبت به تبلیغ آموزه‌های مهدویت همیار مسجد مقدس جمکران باشند تا مورد عنایت امام عصر(عج) قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس سخنان رهبر انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه باید با استفاده از بال‌های علم و تبلیغ شرایط حاکمیت فرهنگ مهدویت در جهان و ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی به برخی از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: روحانیون در تحقق اهداف مورد نظر جامعه اسلامی نقش موثری دارند که نباید نسبت به نقش خود بی‌توجه باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha