شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب "روایة جو"

حوزه/ کتاب "روایة جو" روایتگر اتفاقات داخل زندان های بحرین و فساد اداری و مالی و بی اخلاقی و شکنجه های رایج در این زندان ها و اعترافات افسران اردنی به شکنجه زندانیان به عنوان کافر و رافضی می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در روز جهانی حقوق بشر از داخل سلول های زندان های تاریک بحرین کتابی با نام "روایة جو" توسط یکی از زندانیان انقلابی منتشر شد.

روایت جو اولین اثر ادبی است که از سوی یک زندانی انقلابی منتشر می شود که همچنان در زندان به سر می برد و اکنون پایگاه مرآة البحرین به دست نوشته های این زندانی دست پیدا کرده و آن را منتشر کرده و در نمایشگاه بین المللی بیروت عرضه کرده است.

نویسنده این کتاب که خود را با نام "جهاد" معرفی می کند می گوید این کتاب را با 10 مداد در 84 روز و بر روی تکه های کاغذ نوشته. وی همچنین گفته این کاغذها و مدادها را با زحمت فراوان و به دور از چشم مسئولان زندان تهیه کرده است.

این کتاب در 352 صفحه و 47 بخش به رشته تحریر در آمده و روایتگر اتفاقات داخل زندان های بحرین و فساد اداری و مالی و بی اخلاقی و شکنجه های رایج در این زندان ها و اعترافات افسران اردنی به شکنجه زندانیان به عنوان کافر و رافضی می باشد.

وی در بخشی از این کتاب می گوید: افسر اردنی به من گفت پس از پایان دادن به اوضاع بحرانی 10 مارس در بحرین بار دیگر به بحرین برنمی گردم حتی اگر این کار به قیمت اخراج من از نظام تمام شود. ما از آنچه در مورد شما انجام دادیم احساس شرمندگی می کنم چون دیر با شما و واقعیت شما آشنا شدیم و دانستیم که در میان شما پزشک و مهندس و روزنامه نگار و نویسنده و دانشمدانی حضور دارند و من از دولت اردن می خواهم ما را در این درگیری ها وارد نکند؛ چراکه بسیاری از شهروندان اردنی تا کنون در درگیری هایی که به آنها ربطی ندارد کشته شده اند و به نظر من سرمایه ای که نظام های دیکتاتوری برای حفظ خود خرج می کنند، شهید محمد الکساسبه را که توسط داعش سوزانده شد زنده نمی کند، بلکه باعث افزایش کینه های مسلمانان منطقه نسبت به مردم اردن می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha