جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بانوان

حوزه/مسئول امور فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه(س) گفت درحال حاضر در ترم پائيزه در ۳ مقطع ،حدود ۲ هزار نفر از بانوان حضور فعال دارند.

مریم شهبازی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»با اشاره به فعالیت های بخش معارفی خواهران آستان مقدس  قم گفت:  آموزش کلاس های معارف اهل بیت(ع) در 2 بخش کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می شود.
مسئول امور فرهنگی خواهران حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: دوره های کوتاه مدت بر مبنای مناسبت های ملی-مذهبی نظیر اعیاد، شهادت ها، دهه فجر و...برنامه ریزی و برگزار می شود که ثبت نام برای عموم خواهران آزاد است.
وی اضافه کرد: برای برگزاری دوره های معارفی کوتاه مدت از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت به عمل می آید و پس از اتمام دوره آزمون برگزار شده و گواهینامه پایان دوره صادرمی شود، ضمن اینکه تمامی محتوای دوره های کوتاه مدت به صورت جزوه آموزشی تایپ و تکثیر شده و دراختیار زائرین و مجاورین قرار می گیرد.
شهبازي خاطر نشان كرد:‌ دوره هاي بلند مدت نيز سالانه در 3 ترم آموزشي،‌ پائيزه،‌ بهاره و تابستانه در 3 مقطع كودك و نوجوان و بزرگسالان ثبت نام به عمل مي آيد كه درحال حاضر در ترم پائيزه در 3 مقطع فوق حدود 2000 نفر شركت فعال دارند و در ترم تابستانه متقاضي و شركت كنندگان يشتر مي شوند.
مسئول امور فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه سلام الله عليها اظهار داشت:‌ كلاس هاي آموزشي با 40 عنوان اصلي از قبيل تفسير نهج البلاغه،‌ صحيفه سجاديه،‌ مباحث اعتقادي،‌ مهدويت،‌ مباحث تربيت فرزند، همسرداري،‌ تفسير ترتيبي و سوره هاي مختلف،‌ ترجمه و تفسير،‌ سواد رسانه و فضاي مجازي، احكام در تمامي مقاطع، سياست هاي مادرانه،‌ كلاس اخلاق، سبك زندگي اسلامي، طب اسلامي و...برگزار مي شود.
وي در ادامه گفت:‌ تمامي عناوين اصلي كلاس هاي آموزشي به تفكيك مقاطع سني و با شرايط خاص، ثبت نام و برگزار مي شود و و بعد از اتمام كلاس ها، آزمون گرفته و گواهينامه پايان دوره صادر مي شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha