شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ امروز بیش از گذشته باید فرهنگ ایثار، شهادت و مجاهدت در جامعه نهادینه شود و هنر هفتم یکی از موثر ترین ابزار ترویج و تبلیغ این ارزش اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید، اظهارداشتند: اگر نگاهی به تاریخ اسلام بنیندازیم خواهیم دید تاریخ اسلام و به ویژه تشیع و به تبع آن انقلاب اسلامی شاهد رشادت ها، ایثارگری ها و مجاهدت های بیشماری بوده است لذا باید تاریخ انقلاب را بازخوانی کنیم و مسأله جهاد، ایثار و شهادت را برای نسل امروز بازگو کنیم.

معظم له افزودند: اگر در آیات و روایات بنگرید مسأله جهاد با شهادت توأم است این بدان معنی است که اگر کسی در عرصه جهاد قدم بگذارد باید برای شهادت آماده باشد و در میان همه امور و مراتب بشری مرحله ای بالاتر از مقام شهید و شهادت در راه خدا وجود ندارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند یکی از درهای بهشت «باب مجاهدین» است، اظهارداشتند: از آنجا که هر کسی در این دنیا به هر حرفه و شغلی سرگرم باشد در آن دنیا با همان محشور می گردد، لذا شهدا و مجاهدین هنگام ورود به بهشت از باب المجاهدین با آن تجهیزات و ادوات که در راه دفاع از نظام اسلامی ایستادگی کردند و خون خود را ریختند، با مرحبا مرحبا گفتن فرشتگان وارد می شوند.

معظم له ادامه دادند: در مقابل کسانی که جهاد را ترک کنند در واقع همه خوبی ها و ارزش ها را ترک گفته اند، چراکه همه خوبی ها و ارزش ها در گرو جهاد و شهادت می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به طور گسترده در جامعه احیا شود، افزودند: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه گردد و روحیه ایثار، شهادت و مجاهدت در راه پاسداری از نظام اسلامی نهادینه گردد بدون تردید دشمنان بیش از پیش از ما ترسیده و استقلال، امنیت و عزت نظام اسلامی بیش از گذشته تضمین خواهد شد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه های تبلیغی و اثرگذار نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفتند: ارائه فعالیت های به صورت سمعی و بصری به ویژه تهیه فیلم های بلند و کوتاه، کتاب و مجله می تواند نقش ارزنده ای در این فرهنگ سازی ایفا کند.

ایشان بر توجه بیشتر بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و جانبازان تأکید کرد و افرودند: جانبازان شهدای زنده ای هستند که ما امروز از نعمت آن بهره مند هستیم باید با همه توان نسبت به مشکلات و دغدغه های ایشان همت گمارده و از ایشان مراقبت کنیم و توجه به این مهم برای بقای انقلاب و پرورش نسل جوان بسیار اهمیت دارد.

معظم له خطاب به رئیس بنیاد شهید گفتند: رسالت و وظیفه ای که شما بر عهده دارید بسیار مهم و تأثیرگذار است. مسأله جهاد و شهادت عزت نظام اسلامی را به همراه دارد، لذا باید نسبت به تبیین آن در سطح جامعه بیش از پیش تلاش کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه استقلال امروز نظام اسلامی مرهون جهاد و شهادت می باشد، افزودند: در آیات و روایات ما از مقام جهاد و شهادت بسیار تمجید شده به طوری که عزت و قدرت نظام اسلامی در گرو جهاد و شهادت در آن جامعه می باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha