یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بصیرت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جوهره اصلی انقلاب اسلامی ایران را بصیرت دانست و گفت: نهم دی برای حفظ انقلاب، نظام و رهبری دینی بود و نباید آن را یک تفکر سیاسی دانست و همواره باید این روز و حماسه بزرگ باید گرامی و زنده نگاه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی استان و  مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: رمز ماندگاری و پویایی انقلاب اسلامی ایران وجود بصیرت در تمام آحاد ملت است.

وی با بیان اینکه هسته اصلی و هویت محوری انقلاب اسلامی بصیرت ‌افزایی بود، افزود: امام راحل (ره) از همان ابتدا مردم را نسبت به دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی آگاه کرد.

امام جمعه بجنورد گفت: در دین مبین اسلام نیز بر داشتن بصیرت تأکید زیادی شده است و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) هم در احادیث و روایات گوناگون مردم را به بصیرت و تفکر دعوت کرده‌اند.      

رئیس شورای استانی حوزه‌ علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این میان بصیرت چراغ مه ‌شکن در فتنه‌ ها و جامعه مه‌ آلود است، اظهار داشت: انقلاب ما انقلابی بصیرتی بود و از همان ابتدا که امام (ره) شروع به مبارزه کرد بصیرت مردم را ارتقا داد.    

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی سه نفر به دین ضربه می‌زنند، گفت: عالم فاجر و فقیهی که عمل او با گفته‌های وی هم سویی ندارد، عابد نادان و پیشوای ستمکار از جمله سه آفت دین به شمار می روند.

استاد  حوزه عملیه خراسان شمالی با بیان اینکه در انتخابات سال 88  که پرشورترین انتخابات نیز بود، برخی بعد انتخابات تحمل شکست را نداشتند، افزود: در اوضاعی که برخی شکست خود در انتخابات را تحمل نمی‌کردند، شعار تقلب بر زبانها جاری شد و فتنه‌ گران در برابر قانون لجبازی کردند و این‌گونه بود که تقابل جریان نجابت و لجاجت آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه فتنه به معنای مخلوط شدن حق و باطل است به‌گونه‌ای که بسیاری نتوانند حق و باطل را تشخیص دهند، گفت: فتنه در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای داشته و ریشه در منیت‌ها و هوای نفس دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: در طول تاریخ ریشه فتنه‌های اجتماعی هواهای نفس و بدعت‌گذاری در دین بوده است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 هشت ماه طول کشید، گفت: در این هشت ماه رهبری و ولی فقیه همانند خورشید درخشش کرد و همه مدیریت بحران را به بهترین وجه حس کردند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رهبری اوج مدیریت خود را در فتنه سال 88 نشان داد، تصریح کرد: سعه صدر، نجابت، قدرت مدیریت و ایستادگی رهبری در برابر بدخواهان سبب شد تا بساط فتنه‌گران برچیده شود.

وی با بیان اینکه بعد از ادامه لج‌بازی‌های فتنه گران خون مردم به جوش آمد، اظهار داشت: در این زمان مردم درک کردند که فتنه اختلاف سلیقه جناحی نیست بلکه جریانی است که ریشه در خارج دارد؛ درنتیجه انقلاب سوم را شکل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حماسه 9 دی را انقلاب سوم خواند و گفت: در یوم‌الله 9 دی سال 88 بصیرت و غیرت دینی مردم را به میدان آورد و طوفانی به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید بصیرت 9 دی به نسل های بعدی منتقل شود؛ زیرا نهم دی جریان سیاسی جناحی نیست، بلکه جریان الهی است، خاطرنشان کرد: نهم دی برای حفظ انقلاب، نظام و رهبری دینی بود و نباید آن را یک تفکر سیاسی دانست و همواره باید این روز و حماسه بزرگ باید گرامی و زنده نگاه داشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha