یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدی مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری همایش «مطلع عشق» ویژه زوج‌های جوان طلبه این استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در خراسان شمالی اظهار داشت: همایش «مطلع عشق» ویژه زوج های جوان طلبه و طلاب در حین عقد استان خراسان شمالی، بعد از اذان مغرب پنجشنبه هفته جاری هفتم بهمن ماه برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با سخنرانی حجت الاسلام مسلم داوود نژاد، مشاور و کارشناس خانواده در محل سالن اجتماعات مجتمع لاله بجنورد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهرپویان گفت: در این همایش آموزش های مرتبط با سبک زندگی اسلامی به طلاب و زوج های جوان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این همایش با هدف ایمن سازی خانواده طلاب به عنوان فرهنگ سازان جامعه اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: طلاب باید افزون بر آسیب شناسی، برای آسیب زدایی از زندگی خود نیز تلاش کنند که در این زمینه سبک زندگی اسلامی بهترین الگو محسوب می شود.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: طلاب و روحانیان ابتدا می بایست زندگی خود را آسیب شناسی و آسیب زدایی کنند تا بعد از آن بتوانند آسیب ها و ناهنجاری های مختلف را از زندگی دیگر افراد دور کنند.

وی در ادامه شناخت ویژگیهای شخصیتی، تفاوتهای فردی و خانوادگی زوجین از یکدیگر و احترام به عقائد اصولی یکدیگر را رمز موفقیت زوجهای جوان دانست و گفت: از آنجایی که ویژگیهای ذاتی و فطری زن و مرد را خدای متعال متفاوت قرار داده و هر کدام با توجه به جنسیت خود نوعی رفتارهایی در محیط خانواده و اجتماع از خود بروز می دهند زوجین نباید تلاش کنند تا طرف مقابل را همرنگ خود نمایند که این عمل سبب ایجاد تزلزل در شخصیت طرف مقابل و از دست دادن ویژگیهای ضروری افراد برای حفظ کانون خانواده می شود.

حجت الاسلام مهرپویان تفاوتهای فردی و شخصیتی زوجین را امری طبیعی خواند و خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مشکلات زوجهای امروز و مراجعه به محاکم قضایی برای جدایی، ذهنیت غلط آنها نسبت به طرف مقابل است که همیشه سعی در همرنگ کردن ایشان با خود در افکار، عقاید و رفتارهای فردی و اجتماعی دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha