شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه / عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان در تولید علوم اسلامی، بیان کرد: هدف نهایی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، امروز  در دومین نشست شورای تلفیقی نخبگان حوزه و دانشگاه در مرکز مدیریت این حوزه، با بیان اینکه هدف نهایی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، گفت: باید در برنامه ریزی ها از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

وی با اشاره به پنج گام اسلامی شدن انقلاب، دولت، نظام، جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: برای اسلامی شدن باید از ابزارهای اسلامی استفاده کنیم که ولایت فقیه یکی از ابزارهای اسلامی شدن علوم و بهترین قشری که می تواند با کمک ابزارهای اسلامی شدن در ایجاد نظام اسلامی کمک کنند، نخبگان حوزه و دانشگاه هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حضور افراد جدید در مباحث علمی، نظرات جدید را در پی خواهد داشت، در پایان گفت: باید باب علم برای همه باز باشد تا با استفاده از تحقیق و پژوهش در حوزه اسلامی شدن و ورود نخبگان به این عرصه، به تولید علوم جدید اسلامی دست یابیم.

گفتنی است، دومین نشست شورای تلفیقی حوزه و دانشگاه با حضور مسئول و اعضا شورای علمی نخبگان و استعداد برتر حوزه علمیه خراسان و اعضا بنیاد ملی نخبگان دانشگاه مشهد،  در مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha