شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا در مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در مدرسه علمیه التفاتیه قزوین

حوزه / معاون تهذیب مدرسه علمیه الاتفاتیه قزوین، گفت: یکی از وظايف بزرگ در جامعه اسلامی، ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین الگوهای اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگوار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در محل مدرسه علمیه التفاتیه قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام، اظهار داشت: زندگی فاطمه(س) سراسر تجلّی ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: اگر انسان سعی کند به زندگی حضرت زهرا(س) تأسّی نموده و و یژگی های اخلاقی و رفتاری در زندگی این بانوی بزرگ را مورد توجه و عمل خود قرار دهد، به مقام قرب خداوند نائل آمده و به معنای واقعی، مظهر خلیفه الله می گردد.

 معاون تهذیب مدرسه علمیه التفاتیه خاطرنشان کرد: از جمله نکات زندگی ایشان، اسامی و القاب حضرت می باشد که هر کدام از آن اسامی، تجلّی ویژگی خاصّ انسانی است، که پر معنا و زیباست و انسان می تواند از آن ها برای نامگذاری کودکان خود نیز استفاده نموده و خود نیز سعی کند از معانی این اسماء استفاده نموده و در تهذیب خود كوشش نماید.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله شخصیت هایی بودند که علم خود را از جانب خداوند کسب کرده و ایشان تمام عمر خود را در محضر یار و امام خود مخلصانه گذراند، و بدین جهت خداوند، چشمه های حکمت را به ایشان عطا نموده است.

حجت الاسلام مفیدی کیا ادامه داد: حضرت زهرا(س) در طول زندگی خویش، همیشه انسان ها را به رهایی از دنیا و زهد و قناعت دعوت می نمود و خود نیز در این میدان پیشتاز بود.

وی به  تبیین الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی اشاره و بیان داشت: الگوهای رفتاری این بانوی بزرگوار بسیار بوده و چه خوب است که این الگوهای رفتاری واخلاقی وی در جامعه اسلامی  تبیین گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha