چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کهنه سرباز آمریکایی متهم به قتل با اقدام تروریستی شد

حوزه/ یک کهنه سرباز سفیدپوست ارتش آمریکا به سبب قتل یک پیرمرد ۶۶ ساله سیاه‌پوست از آن جهت که قربانی‌اش را تنها به خاطر رنگ پوستش انتخاب کرده بود، متهم به اقدام تروریستی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، کهنه سرباز سفیدپوست ارتش آمریکا به سبب قتل یک پیرمرد 66 ساله سیاه‌پوست با ضربات پیاپی چاقو متهم به اقدام تروریستی شد.
سایروس ونس دادستان منطقه‌ای منهتن روز دوشنبه طی بیانیه‌ای گفت: جیمز جکسون 28 ساله در اعترافاتش به پلیس گفته است که 3 روز در خیابان‌های نیویورک پرسه زده تا یک سیاه پوست را پیدا کرده و او را ترور کند. هدف او راه اندازی یک کمپین تروریستی علیه جامعه ما و ارزش‌های ما بوده است. 
وی افزود: او هفته گذشته در عملی کاملا هوشیارانه طبق نقشه خود عمل کرده و یکی از شهروندان عزیز شهر نیویورک را به طور تصادفی و تنها بر اساس رنگ پوستش انتخاب کرده و در ملاء عام در یکی از خیابان‌های شهر با ضربات پی در پی چاقو به قتل رسانده است.
گفته می‌شود که تیموتی کافمن، قربانی این حادثه که در حال جمع آوری بطری‌ برای بازیافت بوده است در 20 مارس چندین بار مورد ضربه چاقو قرار گرفته است. کافمن موفق می‌شود که دو خیابان را طی کرده و خودش را به ایستگاه پلیس برساند اما سرانجام در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.
جکسون  که در سال‌های 2009-2012 در ارتش ایالات متحده 2012 خدمت کرده است، یک تور وظیفه نیز به افغانستان  داشته است. او پس از انتشار فیلم جنایتش که توسط دوربین‌های مداربسته پلیس گرفته شد، خودش را تسلیم کرد. وی گفته بود که به خاطر ازدواج سیاه‌پوستان با زنان سفیدپوست عصبانی بوده است.
این فرد به طور رسمی در دادگاه عالی ایالت نیویورک در آمریکا متهم به یک فقره قتل درجه اول، یک اقدام تروریستی درجه دوم، قتل درجه دوم به عنوان جنایت نفرت محور و همچنین سه فقره در اختیار داشتن اسلحه غیرمجاز شد. 
در این میان وکیل جکسون گفته است که موکلش دچار مشکلات روانی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha