شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجازه داشتن حجاب برای دختران مسلمان مالاوی در مدارس

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش دولت مالاوی اعلام کرده که دختران مسلمان باید اجازه داشتن پوشش اسلامی و حجاب را در مدارس دولتی و خصوصی این کشور داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nyasalandpost، وزارت آموزش و پرورش، علوم و فناوری دولت مالاوی اعلام کرده است که دختران مسلمان باید اجازه داشتن پوشش اسلامی و حجاب را در مدارس دولتی و خصوصی این کشور داشته باشند.
به گفته دکتر کن ندالا وزیر آموزش و پرورش، علوم و فناوری دولت مالاوی، این دستور به دنبال توصیه وزارت دادگستری و امور قانون اساسی در کشور مالاوی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه ممنوع ساختن حجاب دختران مسلمان در مدارس مخالف با قوانین این کشور است گفت: هیچ یک از مدارس دولتی در مالاوی نباید دانش آموزان را به خاطر داشتن حجاب یا موی بافته شده‌ی مخصوص سیاه‌پوستان مورد تبعیض قرار دهد و باید به دختران مسلمان اجازه گذاشتن حجاب داده شود.
وی طی بیانیه‌ای به نشریات این کشور افزود: بنابراین ما به تمام موسسات آموزشی یادآوری می‌کنیم که بخش 20 قانون اساسی جمهوری مالاوی از هر گونه تبعیض به هر شکل و اسمی جلوگیری کرده است. همچنین بخش 25 قانون اساسی نیز حق تحصیل برای تمامی مردم قائل شده است.
مالاوی کجاست؟
جمهوری مالاوی کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا، شمال موزامبیک و شرق زامبیا. جمهوری مالاوی تا سال ۱۹۶۴ مستعمره بریتانیا بود. نام مالاوی از نام ماراوی که نام قدیمی قوم نیانجا است و از ساکنان اصلی این ناحیه هستند گرفته شده‌است.
زبان رسمی مالاوی زبان انگلیسی است و زبان چیوا نیز به عنوان زبان محلی رسمیت دارد. اقوام اصلی مالاوی عبارتند از چیوا (۳۲٫۶۷ درصد جمعیت کشور)، یائو (۲۰٫۵ درصد)، و لوموه (۱۷٫۶ درصد). واحد پول این کشور کواچای مالاوی است.
اسلام دومین دین بزرگ کشور مالاوی در جنوب آفریقا است و مسلمانان ۳۶ درصد جمعیت ۱۵ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود که مسلمانان مالاوی به خاطر اینکه در اقلیت مذهبی قرار دارند در معرض آزار و اذیت هستند. پیش از این جامعه زنان مسلمان مالاوی در حال تلاش برای تصویب قوانینی به منظور حمایت از بانوان مسلمان محجبه بودند که در اماکن عمومی و محل کار این کشور مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha