سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام وحید بابادائی-معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به فعالیت برخی از ملی گرایان در ایام نوروز برای ایجاد فاصله بین مردم و دین، بیان کرد: این موضوع نیاز به مقابله دارد و اهمیت تبلیغ در این ایام را بیشتر نشان می دهد.

حجت الاسلام وحید بابادائی در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در تهران ضمن اشاره به اهمیت تبلیغ  طلاب برای خویشاوندان و نزدیکان شان اظهار کرد: بنا بر آیه شریف «وانذر عشیرتک الاقربین»  اولین رسالت تبلیغی رسول خدا(ص) انذار نزدیکان وخانواده بوده. همچنین این وظیفه ای است که بر دوش تمام انسان ها نهاده شده، انسان ها نسبت به یکدیگر مسؤلیت دارند، مخصوصا نسبت به خویشان خود.

وی افزود: طلاب و روحانیون رسالتی مضاف بر سایر مردم دارند، زیرا جایگاه روحانیون جایگاه پیامبری است.در نتیجه مسؤلیت آن ها نسبت به همه مردم وبخصوص خانواده ونزدیکانشان سنگین تر بوده وهمواره باید در جمع های خانوادگی ودر فرصت های مختلف به این وظیفه اهتمام داشته باشند.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران با بیان این که در ایام نوروز روابط نزدیک تری بین خانواه ها وجود دارد، ابراز کرد: محافل خانوادگی در ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای انجام مسؤلیت تبلیغی روحانیون وطلاب است واین فرصت را نباید از دست داد.

حجت الاسلام بابادائی اظهار کرد: ما سال گذشته مسئله انذار اقربین را به عنوان یکی از طرح های تبلیغی در جلسات معاونت تبلیغ استان ارائه کردیم، به این شکل که روحانیون در دیدو بازدید های نوروزی ویا به شکل جلسات خانوادگی دیگر  با افراد خانواده ونزدیکان ارتباط داشته باشد و معارف اسلامی را برای آن ها بیان کنند.

وی با اشاره به  افزایش مسافرت ها در این ایام، بیان کرد: علاوه بر تبلیغ خانوادگی، فرصت نوروز زمان خوبی برای تبلیغ در مکان های اجتماع مردم مثل امامزادگان مساجد، پارک ها وسایر اماکن تفریحی است و این موضوع ایجاب می کند که اعزام مبلغین از سوی مراکز مختلف تبلیغی مثل اوقاف وسازمان تبلیغات حوزه در این ایام افزایش یابد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران اضافه کرد: این مسئله باید مورد توجه روحانیون باشد که  در این ایام منتظر اعزام از سوی ارگان ها نباشند، زیرا  با وجود تلاش نهاد های مختلف تبلیغی ظرفیت اعزام ها محدود است. اما هر روحانی باید وظیفه خود را در این ایام به هر نحوی که ممکن باشد، انجام دهد.

حجت الاسلام بابادائی تصریح کرد: بهترین روش تبلیغ در ایام  نوروز تبلیغ چهره به چهره است و همواره تبلیغ در جلسات غیر رسمی و محافل خانوادگی موثرتر واقع می شود.

وی اظهار کرد: آنچه در حال حاضر از سوی نهاد های تبلیغی انجام می شود مثل فعالیت اداره اوقاف در امامزاده ها و... بسیار خوب و قابل تحسین است، اما کافی نیست و این ایام ظرفیت های بسیار بیشتری برای فعالیت های تبلیغی دارد، هرچند مثل سایر ایام تبلیغی (محرم و رمضان) نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به فعالیت برخی از ملی گرایان در ایام نوروز، برای ایجاد فاصله بین مردم و دین، بیان کرد: این موضوع نیاز به مقابله دارد و اهمیت تبلیغ در این ایام را بیشتر نشان می دهد. اگر ما از این اجتماع ها استفاده نکنیم، دشمان اسلام برای ضربه زدن به اسلام از آن ها استفاده می کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha