یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برنامه های فرهنگی مرکز خدمات پردیسان

حوزه/ مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پردیسان از ارائه بیش از ۵۰ خدمت فرهنگی، آموزشی و ورزشی توسط این مرکز در سال ۹۵ خبر داد.

حجت الاسلام  بخشایش با اشاره به برنامه های واحد فرهنگی و رفاهی نمایندگی مرکز خدمات پردیسان در سال 95 گفت: مرکز خدمات پردیسان با هدف کاهش مراجعه طلاب و روحانیون این منطقه به ساختمان مرکز خدمات در قم تأسیس شد و با برنامه‌ریزی‌هایی که در سه سال گذشته انجام شده است توانسته فراتر از این هدف نیز حرکت کند.
وی بیان کرد: در این سال‌ها نه تنها در ارائه خدمات معمول مرکز پیشرفت‌هایی در این نمایندگی صورت گرفته است بلکه توانسته در بخش‌های مختلف نیز در ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و رفاهی به موفقیت‌هایی نیز دست یابد.
مسئول نمایندگی پردیسان گفت: حدود 15 هزار خانواده حوزوی در شهرک مهدیه و پردیسان قم ساکن هستند که جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر را تشکیل می‌دهد که این جامعه هدف، موجب شده وظیفه این نمایندگی در ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی مضاعف شود.
وی تصریح کرد: برگزاری طرح قرآنی در ماه مبارک رمضان در 9 مسجد و کانون یکی از برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات پردیسان در سال گذشته بود که در مجموع 77 کلاس برگزار شد و بیش از 3 هزار 800 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.
حجت الاسلام  بخشایش به تفاهم‌نامه با فروشگاه شهرما برای تخفیف به خانواده طلاب و فروش کالای قسطی اشاره کرد و گفت: در این طرح علاوه بر تخفیف عمومی خود فروشگاه به عموم مردم، 4 درصد تخفیف ویژه برای خانواده طلاب در نظر گرفته شده است و خرید بالای 50 هزار تومان توسط پیک به آدرس طلبه فرستاده می‌شود و همچنین خرید کالای اقساطی در 8 قسط بدون بهره نیز از دیگر موارد مورد تفاهم است.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه با موسسه مهر نصیر برای آموزش زبان با تخفیف ویژه برای طلاب و روحانیون و خانواده آنان از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است افزود: موسسه مهر نصیر در سه زبان عربی، انگلیسی و پرتغالی، مشغول به فعالیت است و برای طلاب و خانواده‌های آنان و خصوصاً طلاب مشتاق به تبلیغ در خارج از کشور تخفیف مناسبی را ارائه می کند.
مسئول نمایندگی پردیسان با اشاره به اینکه مرکز خدمات پردیسان به منظور برگزاری کلاس‌های مهدویت ویژه خانواده محترم طلاب با بنیاد مهدی موعود تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی برای خانم‌های طلبه و خانواده آنان و دوره‌های تخصصی (نگین 1، نگین 2 و تربیت مربی مهدویت) از جمله موارد آموزشی به طلاب توسط این بنیاد می‌باشد.
وی عنوان کرد: تاکنون خانواده‌های بسیاری از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند و هر کدام از شرکت کنندگان می‌توانند بعد از اتمام این دوره، در مجتمع ها و مساجد و یا در ایام تبلیغی دوره های آموزشی را برای خانواده‌های دیگر برگزار کنند.
حجت الاسلام بخشایش گفت: مرکز خدمات پردیسان با پیش دبستانی یاران آفتاب به منظور ارائه تخفیف 50 درصد به خانواده های طلاب، تفاهم‌نامه امضا کرده است و این پیش دبستانی هم اکنون برای 120 نفر از فرزندان طلاب در مرکز خدمات دوره را برگزار می‌کند و آشنا نمودن فرزندان دختر و پسر با تعالیم مهدوی از ابتدای دوره از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: مرکز خدمات همچنین با پیش دبستانی کریمی برای ثبت‌نام فرزندان طلاب با تخفیف 40 درصد تفاهم‌نامه امضا کرده است.
مسئول نمایندگی پردیسان ابراز داشت: در سال گذشته یک دوره مقدماتی از کلاس‌های آموزش فضای مجازی برای تبلیغ در ایام محرم برگزار شد که در حال رایزنی و عقد تفاهم‌نامه برای برگزاری 6 دوره مقدماتی و تکمیلی دیگر هستیم.
وی با بیان اینکه کلاس تربیت مشاور در دو سطح مقدماتی و تکمیلی ویژه روحانیون و همسران آنان در سال گذشته برگزار شد گفت: این کلاس‌ها توسط مرکز مشاوره و روان‌شناختی صدرا با اعطای مدرک جهاد دانشگاهی برای طلاب خواهر و برادر به منظور تربیت تخصصی مربی مهارت‌های زندگی و تربیت تخصصی مربی آموزش خانواده برگزار می‌شود که با استقبال خوبی از سوی طلاب رو به رو شده است.
حجت الاسلام بخشایش به قرارداد مرکز خدمات پردیسان با آموزشگاه تن آذین برای اعطای مدرک دیپلم خیاطی با تخفیف 60 درصد اشاره کرد و گفت: قرارداد با این آموزشگاه برای خانواده‌هایی که فرصت رفتن به فنی و حرفه‌ای را ندارند فراهم شده است و هزینه آن نسبت به قیمت مصوب فنی و حرفه‌ای برای خانواده طلاب دارای 60 درصد تخفیف است و خانواده ها می‌توانند علاوه بر کلاس‌های تخصصی خیاطی مدرک دیپلم خیاطی را نیز دریافت نمایند.
وی بیان کرد: با همت مرکز خدمات پردیسان درس اخلاق با حضور آیت الله حائری شیرازی استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در شب‌های جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها برگزار می‌شود؛ این جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ است که با استقبال طلاب و خانواده‌های آنان واقع شده است.
مسئول نمایندگی پردیسان با بیان اینکه برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی امر به معروف و نهی از منکر با حضور بیش از 1000 نفر از دیگر برنامه‌های این نمایندگی در سال گذشته بوده است گفت: این مسابقه ویژه خانواده طلاب پردیسان و شهرک مهدیه و از رده سنی 12 سال به بالا در مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها برگزار شد و در پایان نیز به قید قرعه به 13 نفر جوایزی اهدا شد.
وی عنوان کرد: در روزهای نزدیک به اربعین حسینی، نمایشگاه تجهیزات و لوازم پیاده‌روی اربعین در مسجد حضرت زینب سلام‌الله علیها برای عموم طلاب و خانواده‌های آنان با هدف آشنایی با لوازم حرفه‌ای ورزشی و پیاده‌روی و راهپیمایی برای ایام اربعین برگزار شد.
حجت الاسلام بخشایش گفت: در شروع سال تحصیلی جدید برای استفاده طلاب از لوازم‌التحریر با کیفیت و با قیمت مناسب، نمایشگاه لوازم‌التحریر در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها با تخفیف مناسب توسط یکی از طلاب فعال در این عرصه به مدت دو هفته برگزار شد.
وی تصریح کرد: برای رفاه حال طلاب و استفاده از مشاوره رایگان در زمینه خرید و تعمیر عینک با قیمت مناسب، نمایندگی مرکز خدمات پردیسان سال گذشته با مرکز تخصصی ساخت عینک پردیس برای ارائه خدمات عینک به طلاب و خانواده محترم آنان با قیمت بسیار مناسب تفاهم‌نامه امضا کرد.
مسئول نمایندگی پردیسان به تفاهم‌نامه مرکز خدمات پردیسان با مرکز قرآن حدیث حرم مطهر برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در 17 رشته اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها به صورت غیر حضوری و با ارائه کتاب و سی دی به قرآن آموز جهت حفظ قرآن و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام است؛ تمام این دوره‌ها بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای برای مشتاقان به حفظ قرآن و حدیث می‌باشد.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای امام رضا علیه‌السلام برای آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده طلاب به‌صورت رایگان در بیش از 40 رشته مختلف از دیگر برنامه‌های این مرکز در سال گذشته بوده است افزود: این آموزشگاه در راستای ارتقای سطح آموزشی و مهارتی طلاب و یا در راستای اشتغال‌زایی برای آن دسته از خانواده طلاب که تمایل به درامد زایی در خانواده دارند بعد از آموزش، اقدام به اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای جهت دریافت وام اشتغال می‌کند.
حجت الاسلام  بخشایش گفت: کلاس‌های آموزشی احکام توسط استاد فلاح زاده با همت مرکز خدمات در سال گذشته برگزار شد که بیش از 100 نفر در این دوره شرکت کردند و در حال رایزنی برای برگزاری دوره دوم این کلاس‌ها هستیم.
وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تربیت مبلغ خانواده توسط استاد تراشیون از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده که با استقبال خوبی مواجه شده است و دوره تکمیلی نیز بعد از ایام صفر برگزار می‌شود.
مسئول نمایندگی پردیسان گفت: برگزاری مشاوره برای خانواده طلاب با همکاری معاونت تهذیب قم با حضور 500 نفر، اردوی خانوادگی همدان به تعداد 88 نفر، اردوی یک روزه کاشان به تعداد 350 نفر و اردوی مشهد برای خانواده‌هایی که به مدت 10 سال مشرف به زیارت امام رضا علیه‌السلام نشده‌اند به تعداد 42 خانواده از دیگر برنامه‌های این مرکز در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به برنامه‌های دیگر اجرا شده توسط این مرکز تصریح کرد: اجرای طرح نوروزی قرانی و توزیع جزوه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان به تعداد 100 نفر، طب سوزنی استاد الهی، تفاهم‌نامه با بانک انصار برای تجهیز مجتمع‌های طلاب به دستگاه پیشخوان بانکی در 80 مجتمع، تفاهم‌نامه با شاتل برای تجهیز مجتمع‌ها به تجهیزات روز در 40 مجتمع، تفاهم‌نامه با موسسه بیت الاحزان برای تربیت حافظان به تعداد 150 نفر و تفاهم‌نامه با آقای جابر انصاری برای برگزاری دوره تربیت مربی قرآن ازجمله این برنامه‌ها است.
حجت الاسلام بخشایش گفت: تفاهم‌نامه با مرکز تخصصی نماز، تفاهم‌نامه با استاد ریاضی برای آموزش این درس، تفاهم‌نامه با مدرس تیزهوشان برای فرزندان طلاب، توزیع سیم‌کارت رایگان به تعداد 3500 عدد، طرح تعویض سیم‌کارت‌های قدیمی برای 500 نفر، طرح آموزش‌وپرورش گیاهان آپارتمانی از طرف فنی و حرفه‌ای و طرح آموزش نقاشی روی سفال با همکاری خانم قربانی از برنامه‌هایی است که توسط این نمایندگی در سال گذشته انجام شد.
وی به تفاهم‌نامه برای اجرای طرح سبک زندگی اسلامی، تفاهم‌نامه با موسسه خانه قرآنی شکوفه‌های یاس در مورد برگزاری دوره‌های تربیت‌معلم قرآن، تجوید و روخوانی، اجرای برنامه مانور آتش‌نشانی در مجتمع شهید حقانی، توزیع 4 هزار جلد کتاب موسسه الهادی بین طلاب، توزیع کتاب ثانیه‌های انس بین طلاب با همراهی اوقاف به تعداد 500 جلد، سرکشی به مساجد پردیسان و جلسه با هیئت امنای این مساجد در بیش از 5 مسجد، سرکشی به بیش از 5 مجتمع پردیسان در 3 ماه آخر سال، همکاری با شهرک مهدیه و برگزاری بسیاری از دوره‌ها در این شهرک با همکاری معاون قرآن و آموزش مهدیه و اجرای طرح غنچه‌های مهدوی ویژه دختران طلاب، به‌عنوان دیگر برنامه‌های دیگر این نمایندگی اشاره کرد.
مسئول نمایندگی پردیسان با اشاره به برنامه‌های واحد فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات پردیسان در زمینه ورزش افزود: همایش و مسابقه بزرگ دوچرخه سواری در شهرک مهدیه با شرکت بیش از 500 نفر از جمله برنامه‌های ورزشی این مرکز در سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: این همایش به همت مرکز خدمات پردیسان در 5 رده سنی مختلف از سنین 2 تا 28 سال برگزار شد که به نفرات اول تا سوم هر گروه و به رده‌های سنی 2 تا 6 سال به همه شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.
حجت الاسلام  بخشایش ادامه داد: دومین همایش مسابقات دوچرخه سواری ویژه فرزندان طلاب شهر پردیسان در تاریخ 26 شهریور سال 95 در 5 رده سنی با حضور بیش از 1000 نفر برگزار شد.
وی بیان کرد: مرکز خدمات و استخر قصر آبی پردیسان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی شنا برای فرزندان و همسران طلاب تفاهم‌نامه امضا کردند که این کلاس‌ها در دو سطح مقدماتی و تکمیلی با حضور بیش از 1500 نفر برگزار شد.
مسئول نمایندگی پردیسان تصریح کرد: توزیع بلیت استخر قصر آبی با تخفیف 75 درصد، اجرای تفاهم‌نامه با باشگاه ولایت در 12 رشته ورزشی، تفاهم‌نامه با شرکت عالیان بای برای برگزاری اردوهای یک روزه و آموزش کوهنوردی به خانواده طلاب و روحانیون و توزیع بلیت استخر آب و تاب از جمله برنامه‌های ورزشی این مرکز در سال 95 بوده است.
وی به اجرای طرح لبیک یا حسین جهت آمادگی برای پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این طرح با همت نمایندگی پردیسان در روزهای زوج بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.
حجت الاسلام بخشایش افزود: در این طرح بعد از نماز مغرب و عشا خانواده‌ها با حضور در مزار شهید محمد علی مبارکی با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان و عرض ادب به ارباب بی کفن ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام به مدت 45 دقیقه پیاده‌روی می‌پرداختند و در طول پیاده‌روی توسط استاد شریفیان نکات مهم و ضروری در پیاده‌روی و اصول پیاده‌روی و تجهیزات و امکانات لازم برای یک پیاده‌روی درست و اصولی توضیح داده می‌شد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha