شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ علمای گذشته تمام هم و غمشان تعلیم وتهذیب و متخصص شدن درفنون خاص بود و کمتر به حواشی توجه می کردند، اما درزمان فعلی توجه به حواشی بیشتر از متن است واین خود باعث آسیب های در مسائل علمی و اخلاقی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دومین یادواره شهدای مدرسه امام موسی کاظم(ع) شهرک پردیسان با بیان اینکه شهدا مقام با ارزشی در محضر حضرت دارند برترویج، زنده نگداشتن و گرامیداشت آثار و یاد شهدا در جامعه تاکید کردند.

معظم له بیان داشتند: شهدای وایثار گران کسانی بودند که برای حفظ دین و ارزش های دینی از جان و مال خود گذشتند.

 ایشان با بیان اینکه حوزویان برای رشد علمی وقوی تر لازم است تلاش بیشتر و منسجم تری انجام دهد، افزودند:  جایگاه علمی حوزه قدیم با زمان فعلی قابل قیاس نیست.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: علمای گذشته تمام هم و غمشان تعلیم وتهذیب و متخصص شدن درفنون خاص بود و کمتر به حواشی توجه می کردند، اما درزمان فعلی توجه به حواشی بیشتر از متن شده است واین خود باعث آسیب های در مسائل علمی و اخلاقی شده است.

 معظم له بیان داشتند: جایگاه علمی علمای گذشته بسیارقوی تر از زمان فعلی بود، تاکید بر درس وبحث و مباحثه، رعایت حقوق دیگران، اما در حال حاضر کمتر شاهد اجرای این مسائل هستیم و باید درجای خود آسیب شناسی شود.

 ایشان افزودند: در همین حوزه  چه کسانی بودند که با نیت خالصانه و پاک رشد علمی و اخلاقی پیدا کردند وبه جمع شهدا پیوسته اند، اما حوزه فعلی نباید نسبت به حقوق آنها بی تفاوت باشد باید با برنامه ریزی بهتر حق شهدا را ادا کرد.

لازم به ذکراست:  دومین یادواره شهدای شهرک پردیسان در شب شهادت حضرت فاطمه(س) در مسجد  امام موسی کاظم(ع)  این شهرک برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha