یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: روحانی عالم، آگاه و باتقوا از یک طبیب برای جامعه ضروری‌تر است اگر یک مسئولی این اعتقاد را نداشته باشد، هیچ دلیلی ندارد که از بودجه‌ی نهاد و اداره خود را بخواهد صرف این جور مراکز کند، این کارها برای ما خیلی ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار معاون فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: حوزه علمیه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز در همه شهرهای کشور وجود دارد و طبق گزارشات و آمارهای رسیده، اگر حوزه علمیه ای در یک شهر وجود داشته باشد در آن شهر امنیت دینی ایجاد خواهد شد.

تهران نیازمند حوزه های علمیه بیشتری است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همان طوری که یک مرکز نظامی در یک شهر امنیت جسمی و ظاهری برای مردم ایجاد می‌کنند حوزه‌ی علمیه امنیت دینی، فکری، اخلاقی برای جامعه به ارمغان می‌آورد و هر شهری که حوزه‌های علمیه قوی داشته باشد مردم آن منطقه بسیار وارسته، مهذب، منضبط، مومن و درستکار خواهند بود.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در این چند سال گذشته توجه ای که شهرداری به امور مذهبی و دینی داشته است، خوشبختانه آثار و برکات ارزشمندی را برجای گذاشته و این اقدامات باعث خوشحالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً فکر نمی‌کردیم که آیا شهرداری چنین وظیفه‌ای دارد یا نه؟ شاید خود مسئولین هم چنین فکری را نمی‌کردند، اما با این تدبیر و کارهای گسترده‌ای که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که نه تنها شهرداری چنین وظیفه‌ای دارد بلکه کار ضروری است.

استاد  حوزه تصریح کرد: شهردار موفق کسی است که روان، دین و آرامش فکری مردم را فراهم کند، مردم ما متدیّن هستند، این مردم متدین در روز طبیعت می‌خواهند به پارک‌ها بروند، اگر  با مظاهر فسق و فجور، مواجه شوند،‌از همه چیز زده می‌شوند و مردم انتظار دارند شهر، محیطی متناسب با مسائل مذهبی داشته باشد، در عین اینکه توقع این هست که کارهای رفاهی، عمرانی، پروژه‌های بزرگ، زیباسازی انجام بدهند.

وی گفت: طی سالهای اخیر تحول چشمگیری در بخش زیباسازی و شهر سازی بصورت گسترده در تهران و اطراف آن  انجام شده است و البته شهرداری تهران در کنار این کارها باید به مسائل فرهنگی و دینی اهتمام داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: شهردار موفق آن کسی است که توجه به مساجد داشته باشد، راجع به زیبا سازی مساجد همت کند تا مساجد در شهر جلوه خاصی پیدا کند و مظهر معنویت و روحانیت و پایگاه جوانان باشد.

مساجد ما باید زیبا، تمیز، معطر، و موجب جذب جوانها شود،

وی اظهارداشت: مساجد ما باید زیبا، تمیز، معطر و موجب جذب جوانها شود، اگر درمسجدی فنون معماری رعایت نشود یا جهات زیباسازی در آن مورد توجه واقع نگردد،‌نمی‌تواند جذب کند،از توجه بسیار خوبی که شهرداری تهران به مسائل دینی دارد، تشکر می‌کنم و می‌دانم این یک باقیات الصالحاتی است و آثار زیادی دارد، جوانها که در این مساجد معتکف می‌شوند و نماز می‌خوانند همه مجموعه ای که در شهرداری هستند در اجر اینها شریک‌اند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام صادق زاده مسئول فرهنگی شهرداری تهران گزارشی از فعالیت های این بخش از شهرداری تهران ارائه کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha