شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت عظیم علما و روحانیون در هدایت جامعه اسلامی گفت: طلاب و روحانیان باید در مسائل سیاسی صاحب‌نظر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید نسبت به مسائل سیاسی روز و سرنوشت‌ساز کشور احساس مسئولیت کرده و بی‌تفاوت و خنثی عمل نکنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید دارند که یک روحانی برای اینکه به موفقیت دست یابد؛ ‌باید سه ویژگی تقوا، ‌علم و‌ آگاهی به مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: : طلاب و روحانیان باید در مسائل سیاسی صاحب‌نظر، اهل تحلیل و تعمق باشند تا بتوانند به‌صورت مستدل و منطقی مسائل داخلی و سیاسی کشور را تحلیل کرده و مردم را نیز به‌سوی پیشرفت و تعالی هدایت کنند.

وی اظهار داشت: اگر طلاب و روحانیان نسبت به مسائل روز کشور بی‌تفاوت و خنثی بوده و اهل تحلیل و تفکر نباشند نمی‌توانند به‌عنوان مرزبانان دین و مکتب رسالت خطیر خود را به‌درستی انجام بدهند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت حضور فعال حوزویان در انتخابات و معرفی شخص اصلح به مردم، گفت: هدایت سیاسی جامعه در درجه اول بر عهده روحانیت است، لذا باید ویژگی‌های کاندیدای اصلح را از قرآن و سنت استخراج کرد و به مردم معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مردم اعتماد فراوانی به روحانیت دارند، بیان داشت: تریبون‌های مختلفی مانند نماز جمعه، مساجد و حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، و ... در اختیار روحانیون است و همین فرصت‌ها، مسئولیت روحانیت را برای تبیین انتخاب اصلح بیشتر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد و رفتار مدارس علمیه در مدیریت انقلابی و جهادی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کرده و با مدیریت جهادی و انقلابی که نیاز امروز جامعه است، قله رفیع تمدن‌سازی را برای جامعه اسلامی ترسیم کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند تا ورودی‌های حوزه در عرصه معارف الهی و قرآنی به رشد شخصیتی مطلوبی دست یابند تا بتوانند با تکیه بر معارف و ارزش‌های والای دینی و اسلامی در مسائل کشور صاحب‌نظر شده و به تحلیل مسائل بپردازند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید طلاب و روحانیان را در عرصه معارف قرآنی، الهی و مباحث علمی توانمند ساخته و روحیه احساس مسئولیت، کار، تلاش و جهاد را در آن‌ها تقویت کنند تا آن‌ها بتوانند در مورد مسائل کشور چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، موضع‌گیری بهنگام کرده و احساس مسئولیت و وظیفه داشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: منویات رهبری معظم انقلاب همیشه در همه عرصه‌ها راهگشا بوده و طلاب و روحانیون باید در این عرصه نیز پیشگام باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha