شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی تاکید کرد: پاسدارِ امروز باید بیندیشد و ببیند نیاز زمان چیست؟، در مقابل حمله های فرهنگی، فکری و اعتقادی، باید شمشیر تعقّل و تفکّر به دست گرفت و با جهل علمی و جهالت عملی جنگید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، به مناسبت  روز میلاد امام حسین (ع)  و روز پاسدار در نوشتاری،  تصریح کرد کرد:‌، پاسداری، در هر زمانی به نحوی و متناسب با اقتضائات روز است، روزی شمشیر، اسلحه  پاسداری و  روزی موشک بالستیک و روزی فکر و اندیشه است.
وی با اشاره به این که پاسداری که اقتضای زمان را بشناسد و بهترین سلاح را به دست بگیرد یقینا در پاسداریش موفق خواهد بود، افزود: حضرت سید الشهداء علیه السلام در عاشورای دهم هجری با منطق اصلاح و با اسلحه  فکر و اندیشه به میدان آمد و برای اثبات این که جنگ و رویارویی اولین هدفش نیست، با خانواده و فرزندان حرکت کرد و آنگاه که در مقابل ایشان افراد لجباز و بی منطق قرار گرفتند که حرف حساب سرشان نمی شد به رویارویی نظامی تن داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: امروز سالروز ولادت این بزرگ مرد تاریخ و سرآمد آزادمردان هستی است که در دامان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بزرگ شد و شجاعت مولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام را در خون خود داشته و با رمز یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها در مقابل دژخیمان زمان ایستاد و انسانیت را با آزادگی و جوانمردی خود آزادی ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تاکید کرد: پاسدارِ امروز باید بیندیشد و ببیند نیاز زمان چیست؟، در مقابل حمله های فرهنگی، فکری و اعتقادی، باید شمشیر تعقّل و تفکّر به دست گرفت و با جهل علمی و جهالت عملی جنگید.

وی تصریح کرد:‌ انسانِ معاصر دچار جهل علمی و جهالت عملی است. در منظومه ی دانش، ناآگاه و در جریان عمل دچار سردرگمی است که باید با آن جنگید و در مقابل از تفکّر و تعقّل پاسداری کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha