چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
دکتر ایرانی خواه

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری همایش ترویجی فرهنگی تجلیل از تلاش های مقام مرجعیت در عرصه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در دیدار با قائم مقام مدیرکل مجمع خیرین سلامت کشور  از برگزاری همایش تجلیل از تلاش های مقام مرجعیت در عرصه سلامت خبرداد و گفت: این همايش به منظور تبيين نقش روحانيت و مراجع عظام تقلید در عرصه سلامت در قرن اخير  و به منظور تجليل از تلاش و عنايات ايشان به اين امر مقدس برگزار مي شود.

وی تصریح کرد: بي ترديد وجود اين ديدگاه در جامعه روحانيت معزز و مراجع عظام تقلید موضوعی محوري در ترغيب و تشويق خيرين مومن و متدين در امر توسعه مراكز بهداشتي درماني و تامين تجهیزات پزشكي به حساب می آید كه در نجات جان بيماران و مصدومين به ويژه اقشار محروم و مستضعف نقش بی بدیل دارد.

ایرانی خواه بیان داشت: در طول تاریخ شاهد فعالیت گسترده مراجع عظام تقلید در گسترش امر سلامت و توسعه مراکز درمانی در کشور و به ویژه استان قم بوده ایم که با این همایش قرار است این نقش مراجع پر رنگ شده و به عنوان یک همایش ترویجی فرهنگی عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نخستین بیمارستان قم 90 سال پیش با عنایت مرحوم آیت الله حائری که خود موسس حوزه علمیه قم بودند، راه اندازی شد که این نشان می دهد مراجع عظام تقلید از همان ابتدا در عرصه سلامت و بهداشت مردم نقش داشته اند.

ایرانی خواه افزود: احداث بیمارستان نکویی با عنایت آیت الله العظمی بروجردی، احداث بیمارستان گلپایگانی با عنایت ویژه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، راه اندازی مرکز درمانی بقیه الله با عنایت مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، احداث بیمارستان امیرالمومنین(ع) با عنایت مرحوم آیت الله العظمی خوانساری، بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و... نشان می دهد که مقام مرجعیت به چه میزان به این امر مهم اهتمام داشته و همواره در این راستا نقش اصلی را ایفا کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: این همایش با همکاری مجمع خیرین سلامت در مهرماه سال جاری برگزار می شود که کمیته برگزاری همایش راه اندازی شده است.

ایرانی خواه با بیان اینکه قم مهد برگزاری این همایش هاست گفت: افتخار می کنیم که میزبانی برگزاری این همایش را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم با این همایش در معرفی خدمات ویژه علما و مراجع عظام تقلید کوشا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در اين دوران حفظ و ارتقاء سلامت جسمي و روحي آحاد جامعه و گسترش مراكز و تسهيلات پيچيده و پر هزينه تشخيصي درماني، مطابق نيازهاي بهداشتي درمانی، مردم به تنهايي توسط دولت و نهادهای دولتی و بدون دخالت و عنايت مردم و مومنين خير و نيكو كار ميسر نيست که در همایش به این موضوع مهم نیز اشاره خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha