شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی بهجت

حوزه/ فرزند حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) گفت: ابعاد زندگانی حضرت آیت الله بهجت(ره) نشان داد که می توان در قرن بیستم نیز انسان واقعی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند آیت الله العظمی بهجت(ره)، دوشنبه شب در مسجد حضرت امام جعفرصادق(ع) تبریز، ابراز داشت: دینداری در این عصر سخت تر شده، اما این سختی بدتر از زمان حضرت ابراهیم(ع) نیست، زندگانی حضرت آیت الله بهجت نشان می دهد که می شود در قرن بیستم هم انسان واقعی بود.

استاد حوزه علمیه قم  افزود: اگر انسان قلبش را متوجه الی الله کند، بسیاری از مسائل را درمی یابد و پرده ها از مقابل چشمانش گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت تاکید کرد: برخی افراد می گویند، چرا پیامبران از جنس ما انسان ها هستند، در پاسخ باید گفت اگر پیامبران از جنس فرشتگان بودند، قابل حس و لمس برای انسان نبودند.

فرزند آیت الله  العظمی بهجت(ره) همچنین بر ضرورت حفظ انسان از گناه تاکید کرد و اظهار داشت: انسان، پاک و معصوم به این دنیا پا می گذارد و علاقه انسان به یک کودک نیز از روی معصومیت آن است.

وی ادامه داد: اولین گناه، انسان را به انجام گناه های دیگری عادت می دهد، آلوده نشدن به اولین گناه در ابتدا خیلی آسان است تا اینکه بعد از آلوده شدن به گناه، خود را پاک کند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) در واقع عصمت کودکی اش را نگه داشت و براین اساس پرده ها از مقابل چشمانش کنار رفت، آتش جهنم را می دید و گناه نمی کرد.

فرزند حضرت آیت الله بهجت(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعادی از زندگانی آن مرجع فقید، خاطرنشان کرد: ایشان در شبانه روز بیش از ۱۱ ساعت عبادت می کرد، چند ساعت قبل از هر وعده نماز آماده تجدید وضو می شد و در حین وضو و در حین رفتن به مسجد نیز در حال ذکر و عبادت بود.

وی افزود: ایشان بعد از اقامه نماز صبح، به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) می رفتند و 2 ساعت در حرم حضور داشتند که یک ساعت آن به صورت ایستاده بود،چرا که معتقد بودند اینجا همه حضور دارند و ملائکه در حال رفت و آمد هستند و باید مودب در این مکان مقدس حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت تصریح کرد: مرحوم والد بعد از بازگشت از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، یک روحیه دیگری می گرفتند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha