یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ولدان در جمع اصحاب رسانه استان قم

حوزه/ رئیس ستاد نماز جمعه استان قم از برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله مشکینی در پنجم مردادماه سال جاری در مسجد اعظم قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ولدان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قم که با موضوع آیین نکوداشت مرحوم آیت الله مشکینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ایشان در عمر بابرکت خود بسیاری از زیبایی ها و سجایای اخلاقی را در ابعاد فردی، اجتماعی و حکومتی به منصه ظهور رسانده و اهل فیض و فضل بوده اند.

وی با بیان این مطلب که برخی از ابعاد شخصیتی ایشان مغفول مانده است، ابراز داشت: ریاست خبرگان رهبری، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امامت جمعه قم و ... از مهمترین مسئولیت های ایشان بوده است؛ اما فقاهت این شخصیت از یادنرفتنی است و 58 جلد اثر علمی از ایشان به یادگار مانده است.

رئیس ستاد نمازجمعه استان قم خاطرنشان ساخت: ایشان مظهر اخلاق بوده و در دروس اخلاقی خود برای طلاب بیان می کردند که نکته ای را به شما نگفته ام؛ مگر آنکه خود به آن عمل کرده ام.

حجت الاسلام ولدان تصریح کرد: خطبه نخست ایشان در نمازجمعه درباره تقوا و ... و خطبه های دوم این شخصیت در تحلیل مسائل روز مثال زدنی است؛ ما امروز آیت الله مشکینی را نه فقط به عنوان عالم اخلاقی و حوزوی؛ بلکه به عنوان الگوی ذو ابعاد در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و ... می شناسیم.

وی بیان داشت: هشتم مرداد سالروز وفات ایشان بوده و از علائم مظلومیت این شخصیت، تعطیلی حوزه های علمیه در قم است که نمی توان در شأن و جایگاه آن مرحوم برنامه مناسبی برگزار کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه قم اظهار داشت: امسال پنجم مرداد را به عنوان روز نکوداشت و مراسم سالگرد ایشان در مسجد اعظم قم قرار داده ایم که سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس ستاد ائمه جمعه کشور می باشد.

حجت الاسلام ولدان ابراز داشت: همچنین در جمعه، ششم مرداد سال جاری نیز رونمایی از تمبر یادبود آیت الله مشکینی را در نمازجمعه قم خواهیم داشت و آثار قلمی این شخصیت نیز در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نماز جمعه اشاره و خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب بعد از 36 سال مدال افتخاری به نهاد امامت جمعه تقدیم نموده و مصلای نمازجمعه را قلب و قرارگاه فرهنگی شهر نامگذاری نمودند؛ اما هنوز به دغدغه و مدال ایشان به درستی جامه عمل پوشانده نشده است؛ البته قم در پیگیری و تأسیس قرارگاه فرهنگی نمازجمعه پیشگام بوده که هم اکنون الگویی کشوری شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه قم تصریح کرد: امروز تریبون نماز جمعه منبر معمولی مسجد محل نیست؛ بلکه تریبون حاکمیت و نظام است و مسئولین استانی باید در آن حضور داشته باشند.

حجت الاسلام ولدان بیان داشت: امروز میزان حضور مردم در نمازجمعه به عملکرد مسئولین مرتبط است و همه باید قدر این قرارگاه و قلب فرهنگی قم را بدانیم.

وی اظهار داشت: مصلی قدس متعلق به تمام نهادهای استان بوده و ما این آمادگی را داریم که آن را در اختیار تمام دستگاه ها قرار دهیم.

رئیس ستاد نماز جمعه قم اظهار داشت: نمازجمعه، صندوق ذخیره معنوی انقلاب، مظهر اقتدار جمهوری اسلامی و پشتوانه سیاسی، فکری و امنیتی انقلاب است و رهبر انقلاب نیز فرمودند که خدمت به نمازجمعه خدمت به دین و تقواست و مسئولین باید بدانند خداوند متعال این راه را برای آنان باز نموده تا خدمت بیشتری به مردم و مصلای نماز جمعه داشته باشند.

حجت الاسلام ولدان یادآور شد: مصلای قدس این آمادگی را دارد که به عنوان مدرسی برای حوزویان بوده تا مباحث علمی خود را پیگیری نمایند؛ همچنین امسال این مصلی همانند سال گذشته قرارگاه اربعین استان قم بوده و میزبانی زائران اربعین کشور را بر عهده خواهد داشت.

وی در پایان گفت: سال گذشته میزبان 63 هزار زائر ثبت شده از 16 کشور و 32 استان در این مصلی بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha