شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مردان پور

حوزه/ مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به ثبت نام ۴ هزار طلبه برای اجرای طرح امین گفت: اجرای موفق این طرح در گرو همکاری کادر مدرسه با مبلغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مردان پور در دومین روز از گردهمایی رابطین کمیته‌های استانی دبیرخانه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در خانه معلم قم برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به حساسیت های مذهبی و فعالیت فرق و مذاهب مختلف در برخی استان‌ها حوزه در زمینه فرق و مذاهب استادان برجسته ای دارد که به بیش از صد استاد توانمند می رسند و به خصوص در مناطق آسیب‌پذیر امکان اعزام استادان را داریم و در صورتی که استان‌ها درخواستی در این زمینه داشته باشند ما آمادگی اعزام مبلغ و استاد را داریم.

مدیر کل تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت ۲۵ مدرسه امین نوع یک در خوزستان، افزود: در این نوع مدارس، حداقل یک مدرسه در طول هفته دو مبلغ و روحانی در اختیار دارد و جزء موفق‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

وی با بیان اینکه مدارس طرح امین جزء موفق‌ترین مدارس هستند گفت: این طرح هم اکنون تقریبا در دو هزار مدرسه در حال انجام است و چهار هزار طلبه نیز برای خدمت در این مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد:براساس اعتقادات ما، خداوند در راس همه امور و  خالق و مربی همه عالم است و جانشینی خود را به پیامبر و ائمه واگذار کرده است.

حجت الاسلام مردان پور با اشاره به اعتقاد شیعه در زمینه امامت که در زمان غیبت نیز با حضور ولی فقیه جامع الشرایط موضوعیت می‌یابد ادامه داد: زمانی ما شیعه واقعی هستیم که بتوانیم ارتباط مستقیمی را با این سلسله مراتب از طریق باور عمیق به ائمه(ع) و امامت ایشان حفظ کنیم و به جای اینکه در خطوط متفرق حرکت کنیم در مسیر صراط مستقیم توحید قرار داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغ حوزه‌های علمیه با تاکید بر آیات متعدد قرآن در تبیین صراط مستقیم و اینکه روایات راه ائمه(ع) را تنها صراط مستقیم به سوی توحید می‌دانند تصریح کرد: حرکت در مسیر صراط مستقیم، رمز شیعه بودن است و نتیجه این کار نیز داشتن توان فکری و اندیشه‌ای و توان احساسی و قلبی به صورت توامان است که عامل ایجاد ارتباط میان انسان و خدا می شود.

حجت الاسلام مردان‌پور با اشاره به نقش خطیر و رسالت اصلی معلمان و بدنه آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد: اگر یک مربی و معلم نتوانست حلقه وصل میان دانش‌آموز و خدا شود میل به فرقه‌های انحرافی و کاذب در افراد ایجاد می شود و قدرت معرفتی و احساسی دانش‌آموز در مسیر نادرست صرف خواهد شد لذا مسئولیت رابطین کمیته‌های استانی به عنوان حلقه واسط میان آموزش و پرورش و حوزه سنگین است.

مدیرکل تبلیغ حوزه‌های علمیه اظهارداشت: جایگاه و عظمتی که خداوند به مبلغان و دعوت‌کنندگان انسان‌ها به دین داده است بی نظیر و تعابیر روایات در این مسئله بسیار عجیب است زیرا کار پیامبر و ائمه نیز همین ابلاغ و هدایت مردم به سوی خداست و کار معلم نیز در ادامه مسئولیت آنان است.

حجت الاسلام مردان‌پور با اشاره به اجرای طرح امین در دو هزار مدرسه تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌مندترین و مذهبی‌ترین قشر است که هدف خود را رساندن دانش‌آموز در مسیر توحید به سوی خدا می‌داند به همین دلیل وقتی طرح امین راه‌اندازی شد صدای رسانه های بیگانه و ضد انقلاب در آمد و علیه آن مواضع خشم‌آلود گرفتند.

مدیر کل تبلیغ حوزه‌های علمیه خواستار تقویت فعالیت این مدارس شد و با اشاره به فعالیت هزار و ۹۶۶ مبلغ در مدارس تصریح کرد: بسیاری از این مبلغین با فضای طلبگی وارد مدارس می‌شوند از این رو نیازمند کمک رابطین در آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه متوسط ماهیانه دریافتی طلاب مستقر در مدارس امین ۲۵۰ هزار تومان است عنوان کرد: ما با حداقل بودجه و به صورت قطره چکانی طرح امین را در مدارس اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha