شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 424598
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
حجت الاسلام والمسلمین فروتن سرایی(ره)

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فروتن سرایی(ره) با تدریس و تدرس در حوزه های علمیه استان در کنار بزرگانی همچون شهدای محراب همچون آیت الله قاضی طباطبایی(ره) و آیت الله مدنی(ره) و علمای صاحب نام استان، ضمن تربیت طلاب فاضل، یکی از موثرین چهره های سیاسی و علمی و فرهنگی استان به شمار می آمد.

خبرگزاری حوزه - تبریز: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم شیخ احمد فروتن سرایی(ره) یکی از علمای به نام استان آذربایجان شرقی بود، او پس از بهره مندی از محضر پدر بزرگوار و علمای به نام استان برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت و از محضر حضرات آیات علامه طباطبایی، اعمتادی، محقق داماد، پایانی و ستوده و دیگر اساتید حوزه علمیه قم بهره های علمی را کسب کرد.

با شروع نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، مرحوم حجت الاسلام فروتن سرایی در کنار دیگر علمای قم، از فعالان عرصه های سیاسی و انقلابی به شمار می آمد که نقش وی در حرکت های انقلابی مردم تبریز بر کسی پوشیده نیست.

او با تدریس و تدرس در حوزه های علمیه استان در کنار بزرگانی همچون شهدای محراب همچون آیت الله قاضی طباطبایی(ره) و آیت الله مدنی(ره) و علمای صاحب نام استان، ضمن تربیت طلاب فاضل، یکی از موثرین چهره های سیاسی و علمی و فرهنگی استان به شمار می آمد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فروتن سرایی(ره) با تاسیس دانشگاه اسوه جهت تربیت دانشجویان مومن و متعهد، قدم های ارزشمندی در اعتلای زمینه های علمی استان و با احداث مسجدجامع سرایی در روستای سرای، در زمینه فرهنگی تلاش های فراوان کرد.

از مسئولیت های ایشان به لحاظ سابقه علمی و اجرایی و توانایی ذاتی می توان به رئیس پلیس قضایی استان، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، ریاست کل دادگستری استان و فعالیت در کسوت قضاوت و حضور در جبهه های حق علیه باطل و تلاش برای پشتیانی از رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

وی پس از سال ها تلاش و جدیت در روز ۱۳۹۶/۶/۶ در شب شهادت امام محمدباقر(ع) دار فانی را وداع گفت  و به لقاء الله پیوست.

گفتنی است، مراسم تشییع و تدفین پیکر حضرت حجت الاسلام و المسلمین فروتن سرایی(ره) از علمای برجسته استان آذربایجان شرقی، امروز در وادی رحمت تبریز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha