شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه / مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: من با الگو قرار دادن پدرم به لباس مقدس روحانیت علاقمند شدم زیرا نحوه برخورد ایشان در منزل به گونه ای نبود که فرزند و یا اطرافیان از روحانیت متنفر شوند بلکه به گونه ای برخورد می کردند که انسان را به سمت سربازی امام زمان(عج)سوق می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در  همایش جبهه فرهنگی میبد و رونمایی از مستند «از تبار ابراهیم» که پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محمد ابراهین اعرافی، توسط حجت الاسلام علی پور طالبی ساخته شده است، با تقدیر از تلاش های کارگردان مستند این مستند، به خصوصیات پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله اعرافی اشاره کرد و گفت: جمع بین دارایی و زهد از مهمترین خصوصیت ایشان بود، یعنی با وجود شرایط مالی خوب، وابستگی به آن نداشت و در حد کم و به اندازه از آن استفاده می کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه زهد خالصانه ایشان هیچ گاه به ریا دچار نشد، اضافه کرد: کارهای پدرم فقط برای رضای خداوند متعال و از سر اخلاص این مسیر را انتخاب کرده بود، این همان چیزی است که مسئولین بسیار به آن نیازمند هستند.

امام جمعه میبد در مورد روح عبادی مرحوم آیت الله اعرافی، گفت: از جمله مسائلی که اینجا کمتر منعکس شد، روح عبادی ایشان بود، روح عبادی ایشان و انسی که با دعا‌ها و زیارات داشت عجیب بود. به عنوان مثال هر وقت به مشهد می‌رفتیم، شب تا صبح را در حرم به سر می‌برد، در قنوت نماز برخی از دعا‌های بزرگ را می‌خواند، حتی به گونه ای بود که مادرم در خصوص شخصیت پدرم چنین می‌گفت «در چهل سالی که با ایشان زندگی کردم نماز شبش ترک نشد».

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به سختی‌های زندگی در دوران کودکی، خاطر نشان کرد: در دوران کودکی با وجود مشکلات، کم خرج می کردیم و من با الگو قرار دادن پدرم، به لباس مقدس روحانیت علاقمند شدم، زیرا نحوه ی برخورد ایشان در منزل به گونه ای نبود که فرزند و یا اطرافیان از روحانیت متنفر شوند بلکه به گونه ای برخورد می کردند که انسان را به سمت سربازی امام زمان(عج)سوق می داد.

آیت الله اعرافی در پایان اظهار داشت: دوستی رهبر معظم انقلاب با مرحوم پدرم دو طرفه و عمیق بود. ایشان در مورد مرحوم  والد بیان داشتند «روح و حس هدایت مردم و رهبری در وجود مرحوم اعرافی بود».

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha