یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
۱۳۹۵۰۹۲۵۰۰۱۰۳۱_Test_PhotoH

حوزه/ حجت الاسلام ثابت عیار گفت: در دوره کودکی و نوجوانی است که انسان بیشترین اثر پذیری رفتاری را دارد؛ لذا باید خانواده ها و آموزش و پرورش با یک برنامه جامع فرهنگی الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

حجت الاسلام حسین ثابت عیار، کارشناس تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت بحث نظام تربیتی آموزش و پرورش و خانواده ابراز داشت: خانواده ها و آموزش و پرورش بر پایه تزکیه و تعلیم حرکت کنند.

وی با اشاره به آیه (یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه) ابراز داشت: به تعبیر قرآن کریم تزکیه بر تعلیم مقدم است و از این رو باید خانواده ها و آموزش و پرورش نسبت به این مساله احتماه ویژه داشته باشند.

کارشناس تبلیغ حوزه علمیه همدان افزود: در روایت نبوی(ص) است که می فرمایند: فرزندان خود را با سه خصلت محبت سول خدا(ص)، محبت اهل بیت(ع)، و قرائت قرآن پرورش دهید؛ از این رو باید خانواده و نظام آموزشی بر این مبنا حرکت کنند.

وی اظهار داشت: ابزار های آموزشی اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی بسیار گسترده شده اند؛ لذا باید متناسب با آن ها عمل کرده تا فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی خود را از دست ندهیم.

حجت الاسلام ثابت عیار افزود: امروزه دشمن با در دست گرفتن ابزارهای جدید توانسته در خانواده های ما هم تآثیرگذار باشد؛ لذا باید با کنترل بیشتر و برنامه ریزی دقیق و متناسب از این ابزارها در جریان اهداف فرهنگی خود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در دوره کودکی و نوجوانی است که انسان بیشترین اثر پذیری رفتاری را دارد؛ لذا باید خانواده ها و آموزش و پرورش با یک برنامه جامع فرهنگی الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

کارشناس تبلیغ حوزه علمیه همدان گفت: تأثیرپذیری دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه نسبت به معلم بسیار است؛ لذا یک آموزگاری که افکار توحیدی دارد می تواند تاثیر زیادی در شکل گیری رفتار دانش آموزان خود داشته باشد.

وی در پایان افزود: همسو بودن خانواده و آموزش و پرورش به عنوان دو بال تربیتی دانش آموزان کمک کرده تا فرزندان میهن اسلامی مان براساس ارزش های والای انسانی پرورش پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha