یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ستاد همکاری ها

حوزه/۱۲ فعالیت در حوزه ستادی توسط کمیته نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پرورش برنامه ریزی شده که این برنامه ریزی ها به استان ها نیز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علیرضا رحیمی ظهر امروز در دیدار مدیران قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان،درقم اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید 3500 روحانی مستقر، 17 هزار روحانی مناسبتی، دیدار 250 هزار دانش آموز با علمای استان ها، و ... در دستور کار دبیرخانه های استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با بیان این که جهت‌دهی فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش ضروری است، افزود: امروز به حول و قوه الهی مدافعین حرم چهره درخشانی از اسلام نشان دادند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید حججی، حجت خدا بر جهانیان شد.

معاون ستاد همکاری ها با اشاره به آمار خیره کننده و بالای شهدای روحانی به نسبت شهدای دیگر اقشار، اظهار داشت: در خصوص شهدای مدافع حرم نیز، تا کنون 2هزار شهید داشتیم که صد مورد آن از روحانیون بوده اند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، گفت: روحانیت به فرموده مقام معظم رهبری باید به تربیت نیروهایی اثرگذار اقدام کند و در این راستا باید به جهت دهی فرهنگی در آموزش و پرورش توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان های کشور در تقسیم بندی ستاد همکاری ها به 5 قطب تقسیم شده اند که هر قطب دارای دبیر مشخص و از چند استان تشکیل شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش ادامه داد: دبیران قطب های پنج گانه ستاد همکاری ها را معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش استان های تهران، سمنان، فارس، اردبیل و یزد تشکیل می دهند.

رحیمی با اشاره به این که در گذشته 3 عنوان برنامه با 13ریز فعالیت اجرا شد، تصریح کرد: در دومین سال اجرا 3 برنامه و 22 ریز فعالیت در 10 عنوان اجرا شد که این آمار را توانسته ایم امسال به 12 فعالیت در حوزه ستادی افزایش دهیم.

وی در خصوص برنامه های سال جاری اذعان داشت: برنامه های سال جاری را تحت عنوان پژوهش در حوزه همکاری توانمند سازی طلاب آموزش و پرورش، اعزام مبلغ مناسبتی، اعزام روحانیون مستقر در مدارس و دیدار دانش آموزان با علمای استان ها پیگیری خواهیم کرد.

وی، ره آورد حضور روحانیت در مدارس را سلامت تربیت دینی دانش آموزان توصیف کرد و افزود: در سال‌تحصیلی گذشته ۱۷ هزار مبلّغ در مدارس سراسر کشور فعالیت داشتند و امسال نیز این عدد با رشد خوبی مواجه خواهد بود.

رحیمی ادامه داد: تعلیم و تربیت یکی‌از اصلی‌ترین کارهای ائمه محترم جمعه و وظیفه سازمانی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این‌که در همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اولین رویکرد تعامل حوزه با آموزش و پرورش است، افزود: در بحث تعامل حوزه و آموزش و پرورش مهم‌ترین فعالیت حضور روحانیون در مدارس است.

رحیمی، تربیت دانش‌آموزانی معتقد به مبانی اسلام را از رسالت‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیّه دانست و اضافه کرد: دانش‌آموزان باید با آشنایی به احکام دین زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیّه و آموزش و پرورش با تأکید بر استفاده از ظرفیّت روحانیون در آموزش و پرورش، تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی، تولید محتوای آموزشی دینی و محتویات تبلیغاتی دینی از رسالت‌های تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha