یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسین درودی ظهر امروز در دیدار مدیران قرآن ،عترت و نماز سازمان آموزش و پرورش استان کرمان در قم ، اظهارداشت: در نظام آموزشی کشور دو دیدگاه مطلوب بودن فعالیت آموزش و پرورش و مطلوب نبودن فعالیت های آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در خصوص دیدگاه مطلوب بودن فعالیت‌های آموزش و پرورش، افزود: در این دیدگاه شخصیت‌هایی مانند شهید حججی و شهید فهمیده تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام درودی در خصوص دیدگاه مطلوب نبودن فعالیت‌های آموزش و پرورش افزود: در این نظریه آموزش و پرورش وارداتی است این در حالی‌است که سابقه رسمیت آموزش و پرورش به صد و چهل سال گذشته بر می‌گردد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۴۵۰ صفحه تهیه شده است کمااینکه بیش‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی در تالیف این سند نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکنون یازده بار ویرایش شده است، ادامه داد: در این سند ۱۳۱ راهکار استخراج شده که ۹۰ راهکار آن بیان‌کننده نقش حوزه‌های علمیه در نظام تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام درودی آیه ۳۷ سوره نحل را مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: در بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شان حوزه علمیه تدریس و تبیین آیات و روایاتی است که در این سند آمده است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور فعال و ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: اساتید حوزه های علمیه با تبیین آیات و بیش‌از ۴۰۰ هزار حدیث اهل‌بیت باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) زیباشناختی خداوند را به دنیا عرضه کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) هنر انسان بودن را به دنیا ارائه داد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha